Jeg har ikke ord

Categories Blogg

Etter torsdagens innlegg som var dedikert til dere (innlegget kan du lese her ) så fikk jeg drøssevis av kommentarer og meldinger. Igjen beviser dere at jeg har verdens beste leserskare , dere er beviset på godheten som finnes i oss mennesker. Gang på gang berører dere meg på det dypeste , og på torsdag skjedde det igjen.

 

Jeg har ikke ord , dere gjør meg målløs. Dere får en døende kvinne til å føle seg levende , og selv om jeg vet at det ikke finnes noen kur så gir dere meg håp. Et håp for fremtiden , et håp for menneskeheten. For godheten dere viser er viktigere enn mitt liv , og mitt håp er at dere fortsetter å spre den godheten dere viser meg til alle dere møter på deres vei.

 

For mange av dere er jeg en total fremmed , dere kjenner meg kun gjennom det jeg skriver. Mange av dere vet ingenting om det livet jeg har levd , eller hva jeg har gjort tidligere. Jeg er en av mange dere møter på livets landevei , og det er nettopp det som gjør det så fantastisk.

 

For når en total fremmed dame som meg kan motta så mye nestekjærlighet så sier det mye , det forteller meg at dere har en stor evne. En evne til å gjøre en forskjell , en evne som kan skape en forandring. Vi mennesker har nemlig en stor egenskap i oss , en egenskap som kan skape magiske øyeblikk. Gjennom å bruke små riktige ord kan vi få hat og fordommer til å forsvinne , vi har evnen til å la nestekjærligheten skinne.

 

Dere er et bevis på dette , gjennom alle deres ord får dere meg opp igjen når jeg ligger nede. Håpet om en bedre verden tror jeg lever i oss alle , en verden der alle mennesker er like mye verdt uansett hva de gjør eller hvordan de ser ut. Dere gir meg tro på at dette faktisk er mulig , for når dere kan gi meg denne omtanken og nestekjærlighet , tenk bare på hva dere kan gjøre for andre fremmede dere møter på deres vei.

 

En dag i fremtiden må jeg ta farvel , et farvel jeg gruer meg til hver eneste dag. Men da håper jeg at jeg får en siste mulighet , en siste mulighet til å lese alle deres ord. Jeg kan ikke tenke meg en vakrere måte og forlate livet på , omringet av mine kjære og med deres vakre ord som kommer strømmende ut av en liten datamaskin….

8 kommentarer

8 thoughts on “Jeg har ikke ord

  1. Jeg er målløs av det du klarer og utrykke i ord som
    du tryller frem.😁😁

    De gir så mye godhet fra DEG🤩

    “”ER DET LIV ER DET HÅP “”
    MYE LIV IDEG…. 💕💕💕

    Så lykke til videre. 💖-KLEM

  2. Du er selv en fantastisk varm og levende person, som gir oss innblikk i din verden, du gir masse av deg selv. Du gir perspektiv over livet, som er verdt å tenke over. Ønsker deg og din familie en koselig helg🌹Tove

  3. Du får nok fram det beste i oss andre Vivian. Din måte å ta oss med i ditt innerste mørke, og dine største gleder gjør noe med oss. Vi føler vi kjenner deg på godt og vondt. Den evnen har du. Vil aldri “gi slipp” på deg Vivian, du har blitt en jeg vil følge i tykt og tynt. Du er en av “mine. Har aldri blitt glad i et annet menneske via en blogg, det kan jeg med hånda på hjertet si at jeg har nå. Så du betyr nok like mye for oss… Stor varm klem sendes din vei. Glad i deg❣

  4. Takk for at du er den du er. Din tilstedeværelse og dine ord er viktige, betydningsfulle, ærlige og de påvirker. De setter seg fast og gror videre i andre mennesker. Alt på en positiv måte. Takk for at du er den du er.

  5. Kjære dæ! Det e svært rørende det du skriver Vivian 🌸 du betyr uendelig mye for mæ og flere med mæ. Du e virkelig en berikelse for mæ, og æ leser flere av innleggene høyt for mannen min.

    Æ blir ,og følger dæ! Det er virkelig en gave å få muligheten tel å være en del av din hverdag p en måte🥰

  6. Det du bidrar med Vivian, gjør oss til bedre mennesker. Du er et unikt menneske Vivian, du gir av deg selv på både gode og mindre gode dager. Jeg har aldri fått følelser for et menneske gjennom bare å lese og skrive på blogg, men du betyr mye for meg, og du har fått en spesiell plass i mitt hjerte ♥ Jeg vil følge deg til det siste, du gjør meg til en bedre person ♥️klem ❤️

  7. Fine, flotte deg. Du har endret hvordan jeg ser på livet og menneskene rundt meg. Din blogg er den første og foreløpige eneste jeg leser og du rører noe inni meg som er vondt og godt på samme tid. Det viktigste jeg har lært av deg er å huske og holde rundt mine barn for det du har skrevet tidligere om sorgen over og ikke kunne legge armene rundt dine lenger, det har brent seg fast hos meg. Dine ord og ditt budskap vil leve hos mange av oss for alltid.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *