“Gammel fotballskade”

Categories Blogg

Idag var planen klar , finværet skulle utnyttes til det fulle. Egentlig la vi planer for denne dagen allerede på torsdag , for da fikk vi en invitasjon vi ikke kunne takke nei til. Vi ble nemlig invitert bort på den lokale fotballbanen , en lekekamerat av Isak i barnehagen ville gjerne treffe han igjen. Det har ikke blitt tid til de store besøkene i sommer , derfor avtalte vi et gjensyn idag.

Så det var bare å pakke sekken for en liten utflukt , kjeks og juice måtte selvfølgelig pakkes ned. Fotballbanen ligger i nærheten av barnehagen så vi valgte å gå bort , vi må jo bruke den fine skoleveien når den ligger der. Som vanlig mente gubben at det var alt for varmt , vi var så vidt kommet bort i veien når klagingen begynte. Jeg derimot var strålende fornøyd , og jeg nøt synet av en travende gubbe fremfor meg.

Vi kom frem før de andre , og valgte å bruke ventetiden på litt ballspill. Nå er det en stund siden jeg har sett Isak sparke fotball , og det ble fort synlig at storesøster har øvd med en liten gutt. Jeg ble rett og slett paff , for de fotball sparkene var som tatt ut av læreboka. Harde presise skudd ble servert til pappaen , jeg ble faktisk imponert.

Da var det verre med far selv , jeg tror ikke det hadde gått fem minutter engang før det smalt. Jeg kunne se hvordan han plutselig begynte å halte , men som den stolte finnmarkingen han er så hadde han en forklaring på lur. For når Isak spurte “går det bra pappa” kom det et svar jeg sent vil glemme , denne gubben skal ihvertfall ikke ha på seg at han er i dårlig form.

“Du skjønner det Isak , jeg har en gammel fotballskade. Ja det må ha vært i 1983 , vinteren har aldri vært så ille siden. Vi skulle møte Sovjetunionen i siste seriekamp , og jeg var i full driv mot mål. Det var da det skjedde , vinterstormen feide med seg alle spillerne på banen , det var bare meg og keeperen igjen. Mot vinden presset jeg meg frem , jeg kunne så vidt skimte målvakten blant is og sne. Plutselig ser jeg det komme imot meg , et mål som sto på sidelinjen falt over meg. Men det stoppet ikke meg , med mål på ryggen og lyskestrekk på begge sider tok jeg sats , et spark selv ikke Maradonna kunne ha tatt for rett i mål”!

En liten gutt ble helt stille , med store øyne stirret han beundrende opp på faren. Men så var det som om han fikk tenkt seg om , og en liten gutt snudde seg mot mor for å få svar på et opplagt spørsmål ,“er det sant mamma?” 

Jeg holdt på å stryke med av latter , det er bare min gubbe som kan lire av seg noe sånt. Gammel fotballskade du liksom , jeg tror heller en gubbe må begynne å bevege seg litt mer. Heldigvis kom det to barn som kunne overta aktiviteten , og en sliten far kunne sette seg ned for å spise vaffel.

Dagen har vært strålende på alle måter , og imorgen er det meldt enda varmere vær. Nå sitter jeg her og får servert hjemmelaget pizza , lykkelig over nok en fin dag. Gubben har inntatt godstolen og lagt beina høyt , lyskestrekk er ingenting og spøke med , mon tro om jeg kommer meg i seng ikveld??

Fortsatt god helg…

10 kommentarer

10 thoughts on ““Gammel fotballskade”

  1. Gamle fotballskader er ikke bare bare 😂høres ut som om du har hatt en fin dag i dag også ☺️ vi ligger i bobil i Tromsø. Skal på sykehus på mandag. Det er et forrykende vær med mye vind og mye regn. Mye kan tyde på at høsten er i anmarsj. Ønsker deg en flott søndag 🙂

  2. Tenk hvilke idrettskarrierer disse mannfolka våre kunne hatt, de var bare ikke på rett sted til rett tid…😂Det er ikke en idrettsgren han min ikke har vært gjennom. Kretsmester i både langrenn og sjakk… Har blitt en del slitasjer og skader gjennom årene… Gutta sine det tenker jeg…💪🙈🙉 Så fìne bilder.😊

  3. Her fikk æ mæ en god latter😂virker gjenkjennelig at pappaer har gamle idrettsskader! Min mann la i tillegg opp mens han var på topp😂
    For en fin dag, nydelig beskrivelse av en dag med spillende onger🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *