For en dag!!

Categories Blogg

Idag våknet jeg grytidlig , egentlig har jeg knapt sovet inatt. Jeg har jo vært et nervøst vrak , jeg har bare kikket på klokken i hele natt. Men kl 09.00 var ventetiden over , en melding tikket inn på innboksen min. “Jeg er ferdig” var alt som sto , mor skulle tydeligvis holdes på pinebenken litt lenger.

Men etter litt graving og noen sinte fjes i retur fikk jeg det svaret jeg hadde håpet på , min sønn hadde bestått fagprøven i IKT. For en perfekt start på helgen , jeg gråt og lo om hverandre der jeg lå i senga. Nå ligger mulighetene åpne fremfor han , og jeg er så glad på hans vegne. Planen hans er å jobbe dette året , men neste år er det tilbake på skolebenken for å ta påbygg. Det jeg er mest takknemlig for er at han nå har blitt bedre kjent med seg selv , han har fått en selvinnsikt som ikke er alle forunt i den alderen. Jeg er bare fryktelig stolt.

Idag har også gubben vært hjemme , i mangel på assistent så må han trå til. Så det var bare å stålsette seg for et raskt morgenstell , det går alltid unna når min gubbe hiver seg rundt. Som vanlig måtte jeg sjekke om klærne var kommet på når jeg ble kastet i godstolen , men heldigvis så det ut som at alt var kommet på.

Gårsdagens middag ble inntatt til frokost , starte fredagen med Taco er ikke annet enn “fenomenalt” som Mr Larkins ville sagt. I godt selskap flyr timene , og vi har fått litt tid til hverandre idag. Gubben har vært i godt humør og vartet meg opp , det er så deilig med slike dager. Jeg elsker å sitte fremfor datamaskinen og høre gubben plystre på kjøkkenet , for da vet jeg at det blir en bra dag.

Men jeg må nå le litt for meg selv , jeg har nemlig klart det helt store. Det er en kjent sak at jeg kan sitte i timevis og se på Real housewives , jeg bare mååå se på det. Også idag har det stått på i bakgrunnen , og plutselig innså jeg at jeg ikke hadde hørt en lyd ifra gubben på en stund. Jeg snudde på hodet for å se om han hadde sovnet i godstolen , det er jo litt typisk han. Men til min store overraskelse satt han med store øyne og fulgte med , det var ikke før siste episode var ferdig at stillheten ble brutt , “er det ferdig allerede” spurte han med et desperat uttrykk i ansiktet.

Sånn kan det gå altså , jeg så ikke akkurat den komme. Men det var like greit at det var ferdig for nå nærmet det seg barnehage slutt , og vi hadde planlagt en liten gåtur. Vi måtte utnytte muligheten når vi hadde den , for første gang på leeenge skulle vi hente en liten gutt sammen. Han strålte når han så oss , dette var et stort øyeblikk for en liten gutt. Tenk at mamma og pappa kom sammen for å hente , det skjer sjeldent eller aldri.

Vi fikk oss en fin tur hjemover , og en liten gutt var strålende fornøyd. Vel hjemme ble grillen fyrt opp , og en gubbe kunne friste med både middag og dessert. Eplekaken fra igår fikk bein å gå på igår , men litt var det nå igjen. Så nå sitter jeg her mett på både mat og kjærlighet , denne fredagen har vært perfekt….

God helg 💖

9 kommentarer

9 thoughts on “For en dag!!

  1. Tviler ikke et sekund på det, og dokker ser veldig fornøyd ut på bildet alle tre🥰

    Håper fredagskvelden forsetter i samme stil, pg no skal du se; du får selskap med Housewifene👏👍

  2. Gooood helg kjære Vivian!

    Forresten, ikke si det til noen, men jeg elsker Real Housewives selv!🙈😁 Og gubben min…Ja, han følger med om det står på når han er her. Men det ville han aldri innrømmet!

    Nye helgen med din fine gjeng🌻💛

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *