Tenk at jeg enda et år får oppleve det…

Categories Blogg

Det har vært en herlig uke, og det er takket være min nye assistent. Eller ny er hun vel strengt tatt ikke, hun har faktisk jobbet her før for noen år siden. Men etter kampen mot kommunen mistet jeg mange av mine tidligere assistenter, for når kommunen truet med å frata meg BPA ordningen ble ting veldig ustabilt for assistentene. Heldigvis vant jeg frem hos statsforvalteren, men jeg måtte kjempe et helt år før saken ble avklart.

For noen måneder siden fikk min mann en melding fra min tidligere assistent, hun lurte på om vi kunne stille opp som referanse til en jobb hun hadde søkt på. På det tidspunktet hadde vi selv bruk for flere assistenter, så derfor spurte vi om hun kunne tenke seg å komme tilbake. Det takket hun heldigvis ja til, og hun har virkelig vært en velsignelse de siste ukene.

Jeg er nemlig så vant til at assistentene går hjem kl 16, det har ikke vært mulig å få de til å jobbe lenger dessverre på grunn av egen livssituasjon. Så jeg hadde glemt hvor befriende det er å ha hjelp lenger ut på ettermiddagen, for nå har jeg hjelp helt til 19 de dagene hun jobber. Det gir meg mer rom til å planlegge dagen, og jeg trenger ikke stresse med å komme meg hjem i tide. Det gir meg også mulighet til å ta med assistenten på fritidsaktiviteter, og jeg får kommet meg mer ut.

Frøene jeg sådde tidligere i år har flyttet ut, så nå håper jeg de vil trives…

Så vi har virkelig fått gjort mye de siste ukene, rommet til en liten gutt har blitt tatt og vi har fått ryddet opp i ting rundt om i huset. Men det beste er at jeg har kommet meg så mye ut, og enda et år har jeg fått mulighet til å ordne ute. Det er ingenting som gir meg større glede enn å holde på med blomster, og denne uken har jeg fått gjort mye ute.

Jeg er så takknemlig for at jeg enda et år kan nyte en ny vår, det er slettes ingen selvfølge. Så denne uken har vært en sann fryd for meg, og det kan jeg takke min assistent for. At jeg kommer meg ut om dagene har gjort underverker med humøret, og det har gubben fått merke. Så nå håper jeg vi klarer å få flere assistenter som kan jobbe lenger enn til fire, da blir det fantastisk å være meg…

7 kommentarer

7 thoughts on “Tenk at jeg enda et år får oppleve det…

  1. sååå bra at alt er så fint, 👍
    At du fikk tilbake ein flink assisten er jo supert 🙂
    Dette fortjener sååååå masse.
    Blir så glad, når du har det fint
    Takk for alt du deler, drt betyr så masse

  2. Kan f.eks helsefag studenter være aktuelle? Jeg tenker å ha noen timer om ettermiddagen/Kvelden. Må jo være verdifull praksis i tillegg.

    1. Problemet er at det er fåtall som ønsker å jobbe ettermiddag og kveld, det er i hvert fall det inntrykket vi sitter igjen med. Ulempen med studenter er at det blir ofte kortvarig, og jeg trenger litt mer stabilitet i ordningen.

  3. <333
    Det må jo bli et veldig spesielt- og ikke minst nært bånd du får til disse assistentene etterhvert! De blir jo rett og slett en forlengelse av deg selv i form av å gjøre dine tanker til fysisk handling..

  4. Så fint at du fikk tilbake en dyktig assistent! 👏👏👏
    Nå gleder jeg meg til å se at du henger opp Vibbedillefigurene ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *