Litt av et syn…

Categories Blogg

Det er nå 13 at siden siden jeg var på visning på huset her, og jeg falt pladask med en gang jeg kom på tunet. Eiendommen hadde all jeg drømte om, sjøutsikt, stor hage og turstier opp på fjellet rett utenfor ytterdøren. Men det jeg likte aller best var at huset lå så tett på naturen, og det gikk ikke lang tid før jeg oppdaget det rike dyrelivet området hadde å by på.

Både ørn, hauk, rådyr, ekorn kan du finne her, i tillegg har vi et rikt fugleliv. Hver eneste vår kan jeg høre små pipelyder fra takrennen, og da vet jeg de er tilbake. Et spurvepar har lagt sin elsk på den ene takrennen vår, og hvert år kommer de tilbake for å bygge reir. Hver eneste dag nyter jeg naturens små gleder, og hver dag oppdager jeg noe nytt.

Jeg har blitt så vant til å ha skogens dyr rundt huset her til alle døgnets tider, så at det står tre fire hjort i hagen midt på dagen mens jeg er ute er ikke overraskende lenger. Men folk som kommer på besøk her syns det er litt spektakulært, det er ikke mange som har naturen like tett på som oss.

Men i går kveld må jeg innrømme at jeg fikk litt sjokk, for i går oppsto trafikk kork utenfor stuevinduet vårt. At vi har rådyr i området er ikke noe nytt, men i går fikk jeg se hvor mange som faktisk holder til her, det var rene skjære familietreffet rett utenfor huset. Det er lenge siden jeg har sett så mange på en gang, og det verste er at de ikke er redde heller.

Det er ikke rart blomstene mine forsvinner, jeg har prøvd det meste av tips og triks. Det eneste som har funket er blodmel, men det tar nok også snart slutt tenker jeg. I fjor prøvde jeg å lage en blanding med hvitløk som jeg sprayet på blomstene, men dagen etter var de borte. Så nå prøver jeg å kjøpe blomster som jeg vet de ikke liker, og etter mange år med erfaring så har jeg klart å lage to blomsterbed som får stå i fred…

2 kommentarer

2 thoughts on “Litt av et syn…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *