Takknemligheten flommer over…

Categories Blogg

Jeg lukker øynene og kjenner hvordan den fyller hele meg, under de varme solstrålene kjenner jeg takknemligheten flommer over. Det er helt stille rundt meg, de eneste lydene som er hørbare kommer fra naturens vakre melodi. En sildrene bekk klunker lystig bak min rygg, og over hodet mitt kan en svak brummende summing høres.

Lyden av fuglekvitter omringer meg, og i det fjerne kan rolige bølgeskvulp høres.
En deilig duft kommer smygende, først er den ugjenkjennelig svak men et blafrende vindpust gjør duften sterkere. En duft av sommer, en duft som drar meg tilbake til et svaberg en sen sommerkveld. Stjernene blinker over meg, havet ligger der blikkstille, og et lite flammehav holder oss varm langt inn i sommernatten.

Sakte men sikkert vender de tilbake, de bortgjemte minner våkner til liv. I et lite øyeblikk er jeg fri igjen, fri fra virkelighetens lenker danser jeg i en endeløs blomstereng. Det er da jeg kjenner det, små forsiktige kjærtegn på mitt varme kinn. Jeg myser med øynene, og det er da øynene mine drukner i et kjærlig varmt blikk. Ved min side sto han stødig som alltid, min store kjærlighet.

En ubetinget kjærlighet kom flommende mot meg, og igjen kjente jeg takknemligheten fylle meg opp. En takknemlighet for livet, og en takknemlighet for kjærligheten. For jeg har kanskje mistet mye etter å tre små bokstaver slo ned, men livet har gitt meg så mye tilbake. Jeg er en av de heldige som ser hvor mye livet har å by på, og jeg vet hvor heldig jeg er som fortsatt får oppleve det.

Synet av naturens fargerike drakt vekker følelsene i meg, trærne som strutter med sin grønnfarge og blomstene som sakte men sikkert våkner til liv under solens varme stråler. Jeg kjenner det hvert år på denne tiden, frihetsfølelsen vender tilbake. Livet er så enkelt under en himmel så blå, og igjen kjenner jeg at jeg virkelig lever…

3 kommentarer

3 thoughts on “Takknemligheten flommer over…

  1. At det er mulig å være så positiv som du er til tross for alvorlig sykdom bør være en vekker for mange av oss.Jeg har i hvertfall noe å lære det.Må og berømme dine evner til å uttrykke deg på papiret.Ha en flott helg 💖

  2. Du beskriver det så vakkert og jeg sitter med tårer i øynene. Takknemligheten <3 Dere to <3 Kjærligheten 🙂 klems

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *