Tåken er i ferd med å lette

Categories Blogg

Hurra!! Idag har jeg fått i meg et halvt pizza stykke og en hel kjøttkake , helt uten å bli dårlig. Endelig begynner jeg å se enden på en lang uke , nå føler jeg for første gang at tåken er i ferd med å lette. Jeg er fortsatt litt slapp , og noen ganger går det trill rundt når jeg blir tatt opp , men det går ihvertfall fremover nå istedenfor bakover.

 

Energien er på vei tilbake , og matlysten har blusset opp. Takk og lov for det sier jeg bare , for det er ikke mye igjen av meg nå. Det skal nemlig ikke mange dagene med sykdom til før kroppen forfaller , gubben sier det bare er skinn og bein igjen.

Dagen startet på samme måte som de tidligere dagene denne uken , kroppen var svett og dårlig. Likevel hadde jeg bestemt meg , jeg skulle opp til vanlig tid. Jeg angret meg i det jeg ble plassert på toalettet , hadde det ikke vært for at jeg satt fremoverbøyd hadde jeg nok svimt av.

 

Heldigvis kom jeg meg gjennom morgenstellet uten noen form for  katastrofer , og glad var jeg for det. Men etter litt hvile i godstolen kom jeg meg , og idag kan jeg skryte på meg en hel dag oppe av senga. Jeg har ikke peiling på hva jeg har pådratt meg , men guri hvor glad jeg er for at det nå ser ut som det er over.

Vi våknet opp til nok en sommerdag i Bergen , herlighet hvor varmt det er. Tenk så heldig jeg er som kunne komme hjem til dette været , det er jo terapi i seg selv. Jeg klarte til og med å komme meg ut idag , ut på en etterlengtet blomster runde. Nå har rosene begynt å springe ut , de er så vakre der de står.

Det er kjekt å ha blomster som blomstrer på forskjellige tider , det er like spennende hvert år. Plommene på trærne er også begynt å modnes , og nå er epletreet også like om hjørnet. Jeg vet ihvertfall hva eplene skal brukes til , eplekake og krem hører høsten til.

Så idag føler jeg meg bare takknemlig , takknemlig over at jeg nå føler meg bedre og kan nyte livet igjen. Nå håper jeg morgendagen blir enda bedre , og at jeg kan tilbringe mer av dagen utendørs. Jeg tror rett og slett jeg setter meg under epletreet og venter , for tanken på eplekake fikk apetitten til å våkne….

17 kommentarer

17 thoughts on “Tåken er i ferd med å lette

  1. Du verden for fine bilde, både det av dokker begge; og no av dæ ute i godværet!

    No må de bli eplekake; og» fetekur» på dæ🥰såå godt å se dæ oppe igjen🙏

  2. Dette var KJEKT og lese😆😆
    Ja håper dagen I morgen blir enda bedre enn i dag .!!!!!
    Sitte litt i SOLEN og få noen
    D vitaminer.
    Godt du har mer matlyst.
    Mat og søvn og vann er viktig
    Kos deg i morgen 🤗🤗🎶🎶🎵🎵

  3. Åååååååå, så godt å lese.😄🥰🙏 Det var herlige nyheter å få etter en slitsom dag. Nå steg humøret mitt mange hakk. Føler så med deg på godt og vondt…❤ Nå er der bare å nyte de fine blomstene🌺🌼🌸🏵 dine,og etterhvert forhåpentligvis eplekake. 😉😋🍎🍏🥧 Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og en god natt. Kjempeklem fra meg❣

  4. Fantastisk godt å lese at du er bedre og oppe igjen. Så fin blomstring. Og du har rett i at eplekake med krem er et must. Ønsker deg en god natt

  5. Gode nyheter er aldri feil og lese , og dette var godt å lese . Ta vare på deg selv nå , og jeg håper alle rundt deg hjelper deg med det . Så brått er eplene modne ,og da blir det sikker eplekake med krem eller is .
    Håper du er enda bedre i form i morgen

    1. Tusen takk kjære deg , takk for fine ord og omtanke. Det er deilig å kjenne at det endelig går fremover , og jeg håper det blir lenge til neste gang 💙

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *