Jeg missunner dere

Categories Blogg

Gud hvor enkelt livet kunne vært , først nå ser jeg det.

De tingene jeg syns tok lang tid før , de tar nå trippelt så lang tid.

Små bagateller jeg før klaget over er nå de jeg savner mest,

jeg savner små irriterende ting.

 

Jeg savner å høre vekkerklokken ringe inn en ny dag ,

savner den dårlige kaffekoppen på den lokale bensinstasjonen som alltid fikk meg til å grynte på nesa.

Jeg savner lukten av svette på det alt for dårlige ventilerte treningsstudioet ,

savner og stå der klokken 05.30 mens jeg prøver å få tredemøllen til å lystre nok engang.

 

Jeg savner altfor sene ettermiddager på jobben , selv om jeg egentlig burde vært hjemme for lengst.

Savner lukten av eksos i en bilkø som aldri ser ut til å ta slutt.

Jeg savner stresset når jeg innser at bilen ikke vil starte ,

og jeg må løpe til bussen mens regnet plasker ned.

 

Jeg savner å komme sliten hjem fra jobb bare for å finne huset totalt sprengt ,

savner den dårlige samvittigheten av og nok en dag dra opp en frossenpizza til middag.

Jeg savner kranglingen rundt spisebordet når jeg ba barna finne frem leksene.

Savner å stå frysende langs en sidelinje i timevis mens jeg heier barna frem.

 

Jeg savner lange telefon samtaler med min mann , klage over at han er altfor mye borte.

Savner lyden av en bjeffende hund klokken 03.00 ,

fordi han nok engang har spist noe han ikke har tålt.

Jeg savner lyden av krangling blant søsken mens jeg prøver å hvile middag.

 

Alle de tingene dere klager over savner jeg , små irriterende ting.

Men jeg ser nå hva jeg har mistet , nå ser jeg hva små irriterende ting betyr.

Først nå ser jeg at de er en stor del av selve livet ,

et liv jeg har mistet for godt…

11 kommentarer

11 thoughts on “Jeg missunner dere

  1. 😢 Hver dag man er frisk bør verdsettes. Helst skulle det blitt feiret. Jeg skjønner at du savner alt. God klem til deg ❤️

  2. Takk for denne påminnelsen, Vivian! Vi trenger dette med jevne mellomrom. Du har fått meg til å bli mye mer takknemlig for det livet jeg har, gjennom dine innlegg. Vi tar ting forgitt, helt til livet tar en uvanlig sving. Ønsker deg en fortsatt fin ettermiddag / kveld 💜

  3. Akkurat sånn e det! Vivian , dine ord gjør mæ tel et bedre menneske🌷 du minner oss på selve livet, være akkurat der man e ; tilstede og nyte det🥰

  4. Dette er hverdagen, og tenk at en må bli syk for å sette pris på mye av det. Har ei venninne som en gang sa at hun ikke ville vært kreften foruten. Hun var heldig, å
    er frisk i dag, men måten hun så på hverdagen etter å ha fått en sånn diagnose, var som natt og dag. Nå var ikke lenger “fine” sammenkomster med “fine venner”, ny bil og materielle ting lenger viktig. Det å få gå turer i skogen med barna, lage middag sammen, sitte under pleddet og se på en grøsser sammen, det var livet…❤❤❤

    1. Dessverre ser man ikke slike ting før man mister det , og jeg er enig med din venninne. For selv om jeg aldri blir frisk og skal dø , så er jeg heldig på andre områder. Jeg har fått mine skylapper fjernet og ser livet klart , ikke alle får den muligheten 💜

  5. Takk for at du minner oss på at hverdagen må settes pris på❤️

    Tenker mye på hva du går gjennom. Du er en inspirasjon med ditt gode humør og flotte oppdateringer. Men jeg kjenner at jeg blir så sint på universet når jeg tenker på at du må dø og din flotte familie må miste deg. Livet er så urettferdig !!❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *