Prøve medisiner for enhver pris??

Categories Blogg

Det første jeg gjorde når jeg fikk denne sykdommen var å sette meg ned fremfor datamaskinen , for noe måtte jo finnes der ute.

Jeg kunne ikke skjønne legenes negative holdning til oss som ville prøve medisiner , vi hadde jo ingenting og tape.

Udokumenterte medisiner var nok av , og for hver nye medisin jeg kom over så ble et nytt håp tent.

Jeg var rasende på både regjering og legene som nektet å høre , jeg følte de tok fra meg mitt eneste håp.

 

Fortsatt mener jeg at de som vil prøve nye “uferdige” medisiner skal få lov til det , for det er ingen andre enn oss selv som skal bestemme over våre egne liv.

Men jeg er ikke der lenger , jeg er ikke en av dem som tør gamble med mitt eget liv.

Jeg ser nå det jeg ikke så for fem år siden , jeg skjønner mer nå.

Alt jeg så for fem år siden var døden som ventet , men nå ser jeg livet.

 

Den samme skeptisen som legene den gang viste er nå blitt min , jeg skjønner hvorfor legene sa nei den gangen.

Livet mitt er allerede på overtid , jeg er takknemlig for hver dag jeg får.

Hver dag prøver jeg å passe på , passe på at jeg ikke tar risiko med egen helse.

Derfor tør jeg ikke prøve “uferdige” medisiner , jeg ser på det som en risikosport.

 

For jeg vet ikke hva disse medisinene kommer til å gjøre med min kropp , i verste fall så kan jeg bli verre før tiden.

Det ansvaret tør jeg ikke legge på meg selv , så da kan jeg heller ikke forvente at legene skal ta det ansvaret.

Jeg har prøvd to medisiner hittil , men ikke uten legenes godkjenning.

Medisiner som de kunne gå god for , medisiner som var ufarlige for meg.

 

Jeg håper de som vil blir hørt , men jeg håper også at de har tenkt over konsekvensene.

Vi sier hele tiden at vi ikke har noe å tape , vi skal jo dø uansett.

Men faktum er at vi har mye å tape , livet kan bli tatt i fra oss lenge før tiden.

Den sjansen har ikke jeg tenkt å ta , tiden med mine kjære er for verdifull for meg….

7 kommentarer

7 thoughts on “Prøve medisiner for enhver pris??

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *