En uventet vri på dagen

Categories Blogg

De siste nettene har vært dårlig , opp til flere ganger har jeg våknet i full panikk. Det ene marerittet etter det andre har preget nattesøvnen min , og det hjelper ikke på at jeg våkner opp til et mareritt heller. Et klamt laken satt som limt til kroppen min i natt når jeg våknet , og alt jeg ville var å reise meg opp for å få litt luft. Men der lå jeg hjelpeløs mens jeg febrilsk prøvde å løfte på de to kroppsdelene jeg enda kan bevege litt på , hele kroppen måtte brukes for å få beina litt opp.

Varmekablene i yttergangen er gode å ligge på

Så du kan trygt si at jeg var trøtt i dag , igjen følte jeg et behov for å bruke fyrstikker for å holde to øyne oppe. Men opp måtte jeg uansett om jeg ville eller ikke , det eneste som motiverte meg var tanken på hvilken dag det var i dag. Takk og lov for at det nå var helg igjen , det betyr nemlig at jeg kan ligge utpå litt i morgen. Man skulle kanskje tro at jeg kunne ligge så lenge jeg vil hver dag , men det føler jeg ikke at jeg kan. For assistentene får hjelp av hjemmesykepleien hver dag til å ta meg opp , og da må jeg bare komme meg opp til samme tid hver dag.

Denne er min , finn din egen!

Derfor kom jeg meg som vanlig opp til samme tid i dag , men når jeg satt på toalettet følte jeg meg som en sjiraff som hadde drukket litt vel mye dagen før. Hvorfor akkurat en sjiraff?? Jo for jeg tør vedde på at halsen min hadde fått noen ekstra ledd i løpet av natten , og hodet hang slettes ikke på.

Det er min pinne!!
Der var den jo…

Men når gubben kom hjem i dag var det bare for meg å våkne litt opp , for i dag kom gubben hjem med overraskende nyheter. Et uventet besøk ble plutselig et faktum , og en liten gutt hoppet opp og ned i ren ekstase her over det far fortalte. I dag skulle nemlig onkel komme på besøk , og det var ikke hvilken som helst onkel som plutselig kom inn døren. Lillebroren til min mann var i Bergen på kurs , et lite stykke Vardø kom inn døren her.

Så uventet og så koselig , spesielt for en liten gutt. Det er ikke så ofte vi får se den siden av familien , sist vi så noen av de var i fjor sommer. Dagen ble plutselig helt snudd på hodet , en trøtt start ble til en koselig stund med familien. Ekstra kjekt for min mann som bor så langt hjemmefra , nå fikk han endelig en liten stund med et kjært familiemedlem. Så nå skal vi bare kose oss sammen den tiden vi har , og kanskje får vi høre litt sladder fra øya vi er så glad i…

5 kommentarer

5 thoughts on “En uventet vri på dagen

  1. Så koselig med besøk nordfra da 🙂 Og når dagen ikke blir helt som tenkt kan det være positivt eller negativt. Men dette hørtes bare ut som en positiv vri på dagen 🙂 Ikke godt å våkne av mareritt. Jeg sliter mye med søvnen selv, men drømmer lite. Og HVIS jeg våkner av mareritt eller annet, og ikke får sove igjen, så tar jeg med dyna og går i stua og ser tv. Ønsker deg en fin lørdag, og håper du har sovet litt lenger og bedre natt til i dag 🙂

  2. Alle “lysglimt” tas i mot med takk i disse dager… En av mine venninner er i fra Vardø, og det er etter hennes utsagn fineste plassen på jorda. Har hørt mange fine historier derfra.☺ Håper du får bedre netter framover, så vondt med mareritt. Tar tid bare å “komme til seg selv igjen.” God varm klem fra meg.❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *