Jeg hater kroppen min…

Categories Blogg

Hver dag får jeg små glimt , i et speil ser jeg hvem jeg er blitt.

Som en potetsekk henger jeg over min mann sine skuldre , en sterk kropp er blitt forvandlet til noe ugjenkjennelig.

En ivrig jente er forsvunnet , begravd og fanget inne i sin egen kropp.

En stor sterk mann ser på meg med sørgmodige øyne , et blikk som sier alt.

 

Med armer som henger rett ned ser jeg på han , prøver å løfte armene mine mot han.

Men mine armer vil ikke lystre , og alt jeg vil er å holde rundt han.

Det er som om han leser tankene mine , mine tanker er hans.

“Hold rundt meg kjære” visker han nesten lydløst , en tåre er det eneste svaret jeg kan gi.

 

Jeg hater min egen kropp , jeg hater hvem jeg har blitt.

Av og til hører jeg henne , når jeg ligger alene i et mørkt stille rom kan jeg høre hennes skrik.

“Slipp meg ut” roper hun , men for hver dag som går blir hengelåsene bare flere.

Mørket blir stadig større , og hennes skrik om hjelp drukner i et altoppslukende mørke.

 

Jeg har begravd “meg” selv for lenge siden , tre små bokstaver har forandret meg.

Ute skinner solen fra en krystallklar himmel , men i mitt hjerte er det mørkt.

Fanget i et ubrukelig skall hører jeg “henne”, og når øynene våre møtes i speilet ser jeg “henne.”

Hun er meg og jeg er henne , begge er vi fanget i en ubrukelig kropp…

3 kommentarer

3 thoughts on “Jeg hater kroppen min…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *