Vi har alle en utløpsdato…

Categories Blogg

 

Like naturlig som vi blir født er det at vi skal dø en dag. Vi har alle dette ene livet å gjøre det på, hvor langt det blir er det ingen som vet. Av og til føler jeg vi alle lever på lånt tid, utløpsdatoen ligger der men vi aner ikke når den går ut. Men at vi alle er her for en grunn, ja det tror jeg sterkt på. Ta meg feks. Lite ante jeg at jeg skulle dø av ALS, en sykdom jeg knapt visste eksisterte. Jeg er et av mange bevis på at livet er kort, i noen tilfeller er det over nesten før det har begynt.

 

Daglig går det et menneskeliv tapt, noen tidligere enn andre. Ingen av oss er skånet for det som venter, før eller siden havner vi alle på samme plass. Denne åpenbaringen som jeg har fått etter at jeg ble syk, den samme åpenbaringen vil komme til dere også etterhvert. Sakte men sikkert vil deres skylapper også forsvinne, og dere også vil se hva som er viktig her i livet.

 

For livet er det DU vil at det skal være, du er din egen herre over eget liv. Selv må du peile ut hvilken retning du skal gå, det kan være vanskelig iblant, men det er ingen andre deg selv som kan bestemme.

 

Kanskje sitter du akkurat nå og føler at noe mangler, kanskje du har kommet i enden av veien du er på. Det kan være at du er gått lei i jobben, har lyst til å reise mer, eller at parforholdet skranter. Kanskje du i tillegg lager det for vanskelig for deg selv, “jeg kan ikke bare slutte i jobben, jeg må jo ha inntekt”, eller kanskje du tenker at det er for vanskelig å bryte opp med det livet du allerede har.

 

Endring tar tid, det skjer ikke over natten. Men det er likevel mye du selv kan gjøre dersom du har gått deg fast, faktisk er det en nødvendighet at du selv tar grep mens du enda har mulighet. For plutselig kan livet gjøre en helomvending, plutselig kan det være for sent.

 

Begynn i det små, ja start planleggingen i dag. For dersom du nå sitter der og ikke er fornøyd med livets retning, så er det viktig at du tar grep. Det er nemlig ingen andre som gjør det for deg, det er nytteløst og vente på det rette tidspunktet for det kommer aldri. Om du vil endre livet ditt så må du starte nå!

 

Livet ditt kommer nemlig ikke i retur, du må faktisk gripe det nå uansett hvor klisjéaktig det høres ut som. Jeg blir så lykkelig hver gang jeg hører om de menneskene som tør. Som tør å ta spranget for å endre livet sitt, endre retningen når de står fast.

 

Så ikke vent på en bedre dag, ikke lag problemene større enn de egentlig er. Det kan være tøft mens det står på, men jeg lover deg, det vil være verdt det til slutt…

 

Topp  20  Inspirerende  Mammabloggere

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *