Noen bilder sier alt…

Categories Blogg

Jeg følte meg grusomt dårlig igår, heldigvis føler jeg meg bedre idag. Sikkert fordi natta har vært bedre, jeg har fått flere timer på øyet. Som vanlig startet dagen med å skrive innlegg til dere, noe som alltid er for meg en god start på dagen. Men jeg fikk også en god nyhet når jeg sto opp i dag, for har dere sett værmeldingen for Bergen i helgen? Det er meldt kanonvær til både lørdag og søndag, perfekt for et fakkeltog.

Igår kveld fikk jeg bilder fra gårsdagens arbeid hos naboen. Små gleder som å få spise kvelds utendørs midt på byggeplassen betyr mye for en liten gutt. Naboen er så flink til å fange øyeblikkene, og det er tydelig utifra bildene at Isak og han har god kjemi. Små øyeblikk fanget på film til mor sin store glede.

Jeg bare digger dette bildet, for en stil! 

 

Noen ganger forteller bilder mer enn ord, og jeg er så takknemlig for alle øyeblikk vi klarer å fange. Idag fikk jeg også bilder fra en god venninne av meg, bilder jeg hadde glemt eksisterte. Jeg husker samtalen som ledet frem til bildene, for min venninne mente jeg kunne dra frem det ene bildet når stemmen sviktet og jeg var drittlei av omgivelsene. Bildene er tatt tidlig i forløpet når jeg ennå kunne gå, litt rart var det å se disse igjen.

Det er fortsatt rart å se tilbake på bilder hvor jeg smiler selv om alt jeg følte på da var sorg. For på den tiden var jeg tom innvendig, og selv da smilte jeg mitt tapreste smil.

Denne torsdagen har vært blandet av følelser, men likevel god. Jeg har fått gjort mye vedrørende fakkeltoget, og nå gjenstår det bare å telle ned dager. Jeg har helt glemt å fortelle dere noe, for en stund siden fikk jeg nemlig en fin melding fra en bekjent, og nå må jeg bare dele dette med dere.

Det finnes nemlig et firma der ute som driver med kjemiske analysetjenester, et firma som jeg aldri hadde hørt om før. En bekjent av meg var på foredrag hos dem gjennom jobben sin, og satte nesten kaffien i halsen når han så hvilken forkortelse dette firmaet brukte. Bildet under sier alt.

Dette firmaet har ingenting med ALS og gjøre, og jeg kan godt forstå at firmaet selv ikke er spesielt fornøyd med denne forkortelsen. Men aldri er det så galt at det ikke er godt for noe, for min bekjente venn fikk plutselig øye på et lite skilt, og da tenkte han på meg. Han fortalte om meg til dette firmaet og fikk skiltet til meg. Skiltet ser dere under, og jeg er den eneste ALS syke som har et sånt skilt.

Så innmari kult og morsomt på samme tid, gjett om jeg skal pimpe rullestolen med dette skiltet! Nå kan dette firmaet risikere masseproduksjon av skilt, jeg reklamerer ihvertfall gjerne 😂Ganske utrolig og helt klart en artig sammenheng, jeg er ihvertfall nå den stolte av et ALS skilt.

Så nå skal vi bort til naboen og få det montert på, det må jo være på plass til søndag.

En strålende dag til dere alle 💜

 

Topp  20  Inspirerende  Mammabloggere

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *