Vi har alle en skjebne…

Categories Blogg

 

 

En skjebne vi har

hvem vet den bringer

Men vi må være klar

når klokkene ringer

 

 

For livet kan bringe 

både sorg og glede

Og selv når livet er hardt

lar vi oss lett glede

 

 

Min skjebne ble hard

med mange tøffe valg

Mitt liv den tar

når mitt hjerte blir kaldt

 

 

Min kropp den visner 

den forfaller bort

Men en ting kan den ikke ta

mitt hjerte så stort

 

 

Men selv om

veien er lagt 

vil jeg fortsatt kjempe

både dag og natt

 

 

 Jeg kan bare håpe

at det går mange år

at jeg igjen kan

få oppleve en ny vår 

 

 

I mellom tiden skal jeg kjempe 

både dag og natt

for livet her og nå

og for livet vi har hatt

 

 

Så jeg håper dere vil

huske min daglige styrke 

og ikke la dere

av døden frykte…

Foto: Eivind Senneset for Dagbladet

 

 

25 kommentarer

25 thoughts on “Vi har alle en skjebne…

  1. Kjære deg, ditt varme, vakre hjerte banker sterkt for livet og kjærligheten, og du er så modig at du deler av dine mest sårbare tanker og følelser når fortvilelsen og sorgen overvelder alt. Når ord og virkelighet blir mer enn nok i sin brutale styrke, og tårene strømmer stritt, så forstår jeg deg så inderlig. Din mann sin kjærlighet til deg, hans omsorg og tilstedeværelse, gjør et dypt inntrykk. Så ser jeg hvordan en liten(- og nå litt større) gutt stråler i glede og lykke sammen med deg🤩 For en fantastisk mamma du er som gir ham den tryggheten som han utstråler. Han er glad i deg, det lyser av hele gutten💖
    God, varm klem!🌺

  2. Diktene dine er nydelig og rørende på godt og vondt. Tror vi alle blir berørt. 💖Håper det er greit for deg at jeg leser dette diktet i bokgruppen min til uken? Elsker forresten lese om hvordan du får til blomstene og plantene dine. For grønne fingre kan jeg trygt si at jeg ikke har😄Ha en fin dag ,håper solen skinner på deg i dag❤

    1. Ja, det berører sterkt. Jeg håper at du får lov å dele i din bokklubb. Får jeg lov å spørre om dere da tar opp innholdet til samtaler? Jeg tenker da på hvor viktig det er å snakke om dette. Selv er jeg kreftoverlever, og har opplevd hvordan folk blir borte, ikke nærmer seg, ikke stiller opp, og tausheten er vond og smertefull. Jeg tror at vi er mange som opplever oss alene i alvorlig sykdom.
      Så det er ingen tvil om at Vivian bidrar til å åpne opp om disse vanskelige tingene livet utfordrer oss på.

      1. Hei Synne .Ja vi tar opp innhold i dikt og historier vi leser. Mange i grupoa sliter med sykdom , Og det med at folk bare forsvinner er noe jeg og andre kjenner oss alt for godt igjen i desverre.. Vivian er en utrolig inspirasjon,og klarer alltid gjøre dagen min litt bedre 😊 Klem og ønsker deg en fin ettermiddag.

      1. Takk! Diktene dine er så inspirerende spesiellt for mennesker som sliter med alvorlig sykdom og ikke klarer sette ord på det selv .Ps Håper du får fine dager fremover uten kattunger fra himmelen 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *