Noen ganger må det bare til…

Categories Blogg

God lørdag alle sammen! Jeg håper dere har det bra hvor enn dere befinner dere.
For meg ble det en annerledes lørdag, ja det kunne like så godt vært en helt vanlig hverdag.
Gubben har nemlig mast om denne dagen i ukesvis, og i dag tidlig var han som en liten unge på julaften.
Det skulle nemlig være lastebil treff i Jondalen i dag, og det var forlokkende for en finnmarking som så og si er født bak et lastebilratt.

Jeg fikk selvfølgelig tilbud om å bli med, men akkurat lastebiler er ikke en brennende interesse hos meg.
Så jeg valgte å bli hjemme, dessuten har gubben godt av en pause innimellom.
Heldigvis fikk jeg en assistent til å jobbe i dag, så gubben kunne dra avgårde med god samvittighet.
Det var egentlig meldt mye regn denne lørdagen, og det var også med på å bestemme min avgjørelse om å bli hjemme.

Far og sønn dro lykkelig avgårde klokken 07.00 i dag, og i dag trengte ikke kjerringa vekke gubben.
Det er rart det der, når man gleder seg til noe så er det ingen problem å komme seg opp.
Ut på formiddagen begynte bildene å tikke inn, og det var ingen tvil om at far og sønn koste seg.
Det gjorde meg godt å se de bildene, det ble en slags trøst oppi all elendigheten. For det er ingen tvil om at jeg tenker mye på fremtiden, men jeg vet at så lenge de har hverandre så vil det gå bra.

Selv har jeg ikke gjort så mye i dag, men det lille jeg fikk gjort ble jeg veldig fornøyd med.
Jeg fikk nemlig en tomatplante av en av mine assistenter, og da var den bitteliten.
Men bare på noen uker har den vokst seg kjempestor, så stor at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av den. Heldigvis kom jeg over noe når jeg var på Jysk i forrige uke, et slags blomsterstativ som passet perfekt til en gigantisk tomatplante.

Så i dag flyttet vi litt om på ting, og jeg fikk en liten plantekrok som jeg er veldig fornøyd med.
Legg merke til orkideen min som står i full blomst, den er så nydelig.
Nå har far og sønn kommet hjem igjen, og det er tydelig at turen har tatt på. Lave snorkelyder kan høres fra sofaen, og nå håper jeg bare på at han våkner til igjen i løpet av kvelden….

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *