Verdens beste nabolag

Categories Blogg

Jeg hadde knapt nok rukket å stå opp i går før kaoset brøt løs, jeg skjønte ingenting når ytterdøren plutselig gikk opp med et smell.
Heseblesende kom han inn i stuen, med et blikk som oste panikk.
Min nest eldste sønn kom nemlig hjem på tirsdag, han hadde en tannlege time som han måtte på. Han hoppet i bilen i går morges og dro avgårde, men på vei hjem igjen fikk han uventede problemer.

Vi bor nemlig oppe på et fjell, og alle som besøker oss kommenterer bakken opp til nabolaget. Den er veldig smal, det er bare plass til en bil om gangen der. Men den er ikke bare smal, det er noe helt annet folk reagerer på. For når du skal besøke oss så må du forberede deg på å ligge i bilen opp bakken, den er nemlig veldig bratt.
Med en stigningsprosent på godt over 20% ville nok bakken vår aldri blitt godkjent i dag, perfekt for å trene i men ikke fullt så perfekt for å kjøre i.

For oss som er vant til den bratte bakken er den blitt en vane, møter vi en bil rygger vi bare. Men det er ikke akkurat enkelt, spesielt ikke når man nylig har fått sertikatet.
Det var nettopp det som skjedde i går, guttungen møtte en bil midt i bakken og dermed ble han tvunget til å rygge. Stresset medførte til at han havnet litt utenfor veien, og der sto han bom fast.

Assistenten løp på dør for å se om hun klarte å dra han opp med hennes bil, men det var nytteløst. Heldigvis har vi fantastiske naboer som alltid stiller opp uansett hva, og i går var intet unntak. Tre naboer stilte opp med en gang, og takket være en ung gutt med en firhjuling fikk de til slutt dratt bilen opp på veien igjen.
Det var en lykkelig gutt som omsider kom hjem igjen, og jeg tror det blir en stund til han prøver å rygge ned den bakken igjen.

Vi er veldig heldig som har sånne flotte naboer rundt oss, som alltid stiller opp uansett hva det gjelder. Jeg er så glad for at jeg valgte dette huset her for ti år siden, jeg har ikke angret en dag på det valget.
De har virkelig hjulpet oss med mye, ja til og med når vi måtte bygge om huset og utendørs partiet stilte de opp. En ting er ihvertfall sikkert, vi bor i verdens beste nabolag….

1 kommentar

1 thought on “Verdens beste nabolag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *