En regnfull dag…

Categories Blogg

Ja så kom regnet tilbake, og det i bøtter og spann. Det er lenge siden jeg har våknet opp av tromming på vinduet mitt, men det gjorde jeg altså i dag.
Det var ikke akkurat en hyggelig lyd å våkne opp til, og det første jeg tenkte i morges var at jeg håpte langtidsvarselet ville stemme.

Det er nemlig meldt bedre vær fra lørdag av, og det lover bra for 17 Mai.
Vi har egentlig vært heldig de siste årene, solen har dukket opp på nasjonaldagen de siste tre årene. Håpet er at vi får fint vær i år også, 17 Mai feiringen blir ikke helt den samme dersom det bøtter ned ute.

I dag har jeg bare tatt livet med ro, når det regner kattunger ute er det ikke mye fristende å gå ut. Men selv om været ser lovende ut denne helgen så har jeg likevel noe å glede meg til, jeg får nemlig besøk i morgen.
Min kjære gode venninne kommer på besøk, og hun skal bli hos oss hele helgen.
Det passer perfekt, for denne helgen er det jo Eurovision finale på lørdag.

Kjekt med stor hage, spesielt for en liten krabat…

En super oppladning til 17 Mai, og en grunn til å feire litt. Etter to år med nedstenging trenger vi vel alle et pusterom, og hva er vel bedre enn en musikk konkurranse?
Jeg skal egentlig være glad når 17 Mai er over, for da får jeg kanskje se min datter litt mer. Det er ingen tvil om at det er travelt å være russ, kanskje spesielt i år.
For i fjor ble russetiden avlyst, og det virker som om årets russ har bestemt seg for å feste dobbelt i år. Men så langt har det gått knirkefritt for seg, nå håper jeg bare helgen går greit også.

I dag måtte jeg sende gubben ut når han kom hjem, jeg måtte få han til å ta bilder av blomstene mine. Jeg har ikke sett de på noen dager nå, og jeg var så spent på om de hadde vokst noe mer. Og det hadde de, så på søndag skal de henges opp..
Nå ligger alt tilrette for en fin feiring, flagget til flaggstangen er vasket og perlepynten vi lagde i fjor er hentet opp fra kjelleren. Det eneste som gjenstår nå er å finne frem finklærne, spørsmålet er bare om jeg finner noe å ha på meg. Jeg har jo krympet litt i løpet av det siste året, jeg lurer på om jeg må stjele noe fra min datter i år…

2 kommentarer

2 thoughts on “En regnfull dag…

  1. Ja, stjel noe fra datteren din. Hun skal jo sikkert bare bruke russedress. Ta noe ungt og fresht så du tar pusten fra gubben og alle andre du møter på din vei.
    Nå minnet du meg på at jeg må finne ut hva jeg skal ga på meg. Jeg har og gått ned det siste året På langt nær så mye at jeg kan prøve bunaden, men kanskje er det noen kjoler i skapet som ikke lenger ser ut som stappa pølser når de kommer på kjerringkroppen.

  2. Koselig med venninne på besøk – og helga har mye godt på programmet i TV-skjermen 🙂 Kos deg selv om det regner kattunger 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *