Velkommen onsdag…

Categories Blogg

Det er ingen tvil om at det har vært tropenatt inatt, det merket selv jeg. Normalt sett er jeg en frysepinne, og spesielt på natta. Jeg har jo ikke mange velfungerene muskler igjen i kroppen , så det sier seg selv at kroppstemperaturen løper løpsk. Derfor ligger jeg med både dyne og teppe om natta , ja det vil si helt frem til inatt. For herlighet så varmt det var, og når mitt rom var varmt så måtte loftet være verre.

Jeg husker hvor varmt det ble i andre etasje hver eneste sommer , og der ligger gubben og barna. Jeg måtte hive alt av meg der en stund i natt , og da gikk tankene mine til de i etasjen over. Det er nesten umenneskelig å sove der oppe, det er som å sove i en bakerovn.

Så jeg tror ikke det har blitt mye søvn på noen av oss, men like sikkert som natta kommer så kommer det også en ny dag. Idag er det onsdag , en litt roligere dag for meg. Skolebarna hadde sin siste dag idag , så nå er det sommerferie for dem. To hele måneder med fri, det blir virkelig deilig for de. Men min nest eldste sønn har fått seg sommer jobb , og det er jeg glad for.

Rettigheter: tegninger.no

 

Neste år er det Isak sin tur, tenk at han skal bli skolegutt han også. Det blir en stor dag for oss alle , og jeg håper jeg får oppleve den dagen i den samme tilstanden som jeg er i nå. For meg har det vært et mål helt siden denne sykdommen rammet , og det ville vært fantastisk om jeg fikk det med meg.

Dagen idag har vært preget av opplæring , videosamtale med nevrologen , og svare på mail. Det merkes at det nærmer seg ferie, for det er mye som må på plass før avreise. Jeg har bedt om å få hjelp av hjemmesykepleien i Vardø , og det blir rart for meg. For jeg har jobbet der selv , og nå skal jeg motta hjelp fra gamle kolleger.

Når jeg våknet idag var det med en klump i magen , det var tid for samtale med nevrologen igjen. Han har startet et studie som skal starte til høsten , og der har jeg fått tilbud om å være med. Jeg er veldig takknemlig for at jeg får muligheten , men idag skulle han skalere meg. Enkle ting som å blåse opp kinnene , hakke med tennene , og strekke ut tungen var noe av det jeg måtte gjennom idag , og jeg må si at jeg ble forbauset over egen prestasjon.

En liten gutt har laget blomsterkrans til mamma

For sist jeg var hos han i februar måtte jeg gjennom de samme tingene , og da klarte jeg det såvidt. Men idag besto jeg med glans, jeg klarte alle øvelsene på første forsøk. Det får meg til å lure på om sola gjør meg sterkere , for nå er D vitamin lageret mitt fylt opp. Tror faktisk jeg skal begynne med tilskudd om høsten og vinteren, for noe må det være.

Jeg er ihvertfall takknemlig for at prøvene holder seg stabil , ja faktisk bedre enn de vært, det gjør meg lykkelig det. Nå skal jeg bruke resten av kvelden på å planlegge ferien , og jeg håper gubben innser hvor heldig han er. For alt av planlegging er det jeg som har stått for , og det er ikke rent lite skal du vite. Hoteller er booket, hjemmesykepleien er ordnet med, hjelpemidler er på vei , og jeg har tenkt å lage en reisemappe med all informasjon slik at vi kan ha det i bilen.

Derfor unner jeg meg noe godt ikveld , en klapp på skulderen til meg selv. For nå er ferien planlagt til den minste detalj , og jeg teller dager frem til avreise….

9 kommentarer

9 thoughts on “Velkommen onsdag…

  1. Så fine bilder av dere to 👍🥰 Koselig med blomsterkransen, du var veldig fin og lillegutten er kjempegod ❤️💞💗 Ønsker deg en flott sommerdag i morgen🌞

  2. Godt å høre at det meste er i boks med ferien ! Og kor nydelig å høre at du hadde bedre resultat enn sist hos nevrologen❤️

    Finnmark vente på dokker👏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *