Velkommen hodepine…

Categories Blogg

Ja nå sitter jeg her med en dundrende hodepine etter en hesblesende dag. Dagen startet allerede 07.30. Det var ingen bønn, det var bare å komme seg opp for idag var det tid for den jevnlige kontrollen på sykehuset. Som dere sikkert vet, så hater jeg disse kontrollene. Jeg hater når sykdommen stjeler fokuset fra alt det fine i livet, jeg hater i det hele tatt å fokusere på denne sykdommen. Ingen trenger å påminne meg om hva som venter der fremme, ingen trenger å påminne meg om at jeg bare blir dårligere. Jeg vet det så altfor godt, jeg er fullstendig klar over hvor dette bærer hen.

Foruten om å måle lungekapasiteten, så får jeg ingenting ut av disse kontrollene. Faktisk så gjør de meg energiløs. Jeg får hodepine og føler meg totalt utbrent etter en liten halvtime i en tilsynelatende endeløs sykehuskorridor. Der satt jeg på venterommet og så den ene uniformerte sykepleieren etter den andre spurte forbi, og alt jeg klarte å tenke på var at det kunne vært meg. Gudene skal vite at jeg selv har tråkket i de samme korridorene år ut og år inn. Men nå er det meg som er pasienten, nå er det meg som er syk.

Heldigvis var prøvene stabile, jeg er fortsatt stabil, noe jeg egentlig visste. Men de prøvene gjør noe med meg, det er som jeg skal opp til eksamen hver bidige gang. Jeg sover alltid dårlig natten før, og det ender alltid opp med det samme, en dundrende hodepine. Så jeg var helt utslitt før klokken var 12 engang, og dagen hadde såvidt begynt.

For idag skulle vi også ha ansvarsgruppe møte, noe jeg pleier å finne både nyttig og oppløftende. Men idag kjente jeg meg bare tom, helt tom for både krefter og engasjement. Idag føles bare alt nytteløst, det var bare tungt å sitte der. Normalt sett så pleier jeg å være glad for at prøvene er stabile og da går resten av dagen som en lek. Men ikke i dag, idag føltes det bare håpløst.

Takk og lov for at jeg skal ha jentekveld i morgen, jeg vurderer sterkt å ta meg en dram eller fire, jeg må bare minne min mann på at han legger meg i stabilt sideleie den kvelden, ja i tilfelle jeg spyr 🤣Humoren er ihvertfall tilstede, jeg er bare sliten. Men jeg har noe på lur, noe som alltid hjelper, jeg har sjokolade!! For var det en ting jeg sørget for å kjøpe i Sverige, så var det nettopp det. Idag har jeg åpnet M&m , og jeg har ikke tenkt å gi meg før posen på hele 1 kg er tom 😂

Er det ikke typisk at idag når jeg ikke orker noe annet enn å glo inn i TV boksen, da skal solen sprette frem? Nå ser jeg at det er meldt regn til lørdag , men vet dere hva?? Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre, for jeg skal på byen, tralalala, jeg skal gjøre byen utrygg, tralalala, og jeg har alle planer om å nyte hvert sekund 😎

Ha en strålende kveld… 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *