Velkommen etter kjære…

Categories Blogg

Dagen i går var helt perfekt, og dagen i dag er heller ikke noe unntak. Jeg fikk en perfekt avslutning på gårsdagen når jeg var på vei til sengs, det er fantastisk å bo så tett innpå naturen. For når det begynner så smått og skumre, da kommer disse fantastiske vakre skapningene frem. De tripper så lydløse, du hører bare at det rasler imellom trærne, og brått står de fremfor deg i all sin prakt.

Jeg slutter aldri å la meg fascinere, de er så vakre og grasiøse at jeg rent mister pusten. Der satt jeg sammen med min kjære i vinterhagen vår og tittet ut på en skapning så vakker, en perfekt avslutning på en perfekt dag.

Dagen i dag har stort sett gått med til prosjekt husmaling. Nå har vi malt ferdig nybygget og skal begynne på de veggene med gammel maling på seg. Det er nå det virkelige arbeidet begynner, for det første må det skrapes og for det andre er det temmelig høyt opp til de øverste plankene at vi måtte skaffe oss stillas. Heldigvis fikk min mann låne fra jobben så vi slapp og bruke penger på det. Problemet er bare at min mann ligger fortsatt rett ut, og nekter å gå til legen gjør han også. Jeg er nemlig hundre prosent sikker på at det er pollenallergien som slår han ut, men vil han gjøre noe med det?? Neida!!

Her sitter jeg dausjuk, ingen kan gjøre noe for meg, er det da rart jeg blir frustrert over noe som lett lar seg ordne med et usselt lite legebesøk. Hvert år får han beskjed om det samme, bestill deg time hos lege i tide så får du sprøyte slik at du er bedre rustet når våren kommer, men hvert år nekter han. Er det rart jeg begynner å bli grå i håret?

Uavhengig av det så har vi hatt nok en fin dag i solen. Isak var storfornøyd når han fikk vaske bilen til mammaen sin. For da kunne han leke både Brannmann og jobbemann som han selv kaller det. Det er ikke å legge under en stol at det ikke bare var bilen som fikk seg en vask, alle i nærheten var utsatt, og det var bare å skygge banen.

Assistenten min hadde med seg sin hund på jobb i dag, dobbel lykke og moro for en liten gutt. Nå er han ikke redd heller lenger, nå har hun hatt med hunden så mye at Isak synes bare det er moro, bonusen er at hennes og min hund går så godt overens, de bare loffer etter hverandre som om de har tilbrakt hele livet sammen.

Nå skal vi bare nyte resten av kvelden sammen, og tenk, nå har min mann også ferie, velkommen etter kjære. Nå kan sommerens late dager virkelig begynne, ja vi må bare male huset først 😅💜…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *