Vårplanting…

Categories Blogg

Det var når jeg så på værmeldingen i går at jeg bestemte meg, nå skulle gavekortet jeg fikk til bursdagen i fjor brukes. Min eldste bror og fruen ga meg et gavekort på Plantasjen, og jeg kunne ikke fått en mer perfekt gave. For er det en butikk jeg kunne ha bosatt meg i så er det Plantasjen, det er min favoritt butikk.

Hvert eneste år begynner jeg plantesesongen på denne tiden, og i dag måtte jeg utnytte finværet mens vi enda hadde det. Det er nemlig meldt regn resten av uken, så den eneste muligheten før påskedagene var i dag. Så i dag sendte jeg assistenten ut mot en lang handleliste, for nå skulle det virkelig handles inn vårblomster.

Påskeliljer, tulipaner og stemorsblomster ble kjøpt inn, men det beste var at alt ble dekket av gavekortet. Så i dag kan jeg takke min bror og min svigerinne for gaven, det er takket være de at jeg kunne starte plantesesongen i dag. Det er utrolig hvor lite det er som skal til for å få tankene mine over på andre ting, og etter litt noen litt tunge dager i det siste så var det deilig å komme seg ut litt i dag.

Det var det samme i går også, men da var det gubben som dro meg med ut på tur. Han så nemlig hvor lei jeg var i går, og han skjønte at jeg trengte litt drahjelp for å komme meg opp igjen. Så i går fikk jeg meg en gåtur sammen med mine, og det gjorde underverker for humøret. Etter åtte år med denne sykdommen har jeg erfart hvor lite det er som skal til for å snu sorg om til glede, og det er jeg veldig takknemlig for.

Nå ser jeg bare frem til å komme meg litt bort, og nå er det bare tre dager igjen hjemme og så setter vi kursen mot Knutholmen. Jeg føler meg vanvittig heldig som fortsatt får oppleve så mange forskjellige ting, og dette året tror jeg blir helt fantastisk. Tenkt at jeg etter åtte år med denne sykdommen nå sitter å planlegger en ny tur til Finnmark, hvis ikke det er et mirakel så vet ikke jeg…

11 kommentarer

11 thoughts on “Vårplanting…

  1. Du er beundringsverdig positiv.Klart at du har tunge dager innimellom men det skal tydeligvis lite som skal til for å gjøre deg glad igjen.Flotte bilder du legger ut.Du må være utstyrt med kreative evner og grønne fingre 🌸🌺.Kos deg masse i påsken med dine 🐣🐤

    1. Tusen takk Vibeke, jeg kan ikke skryte på meg så mye kreativitet men jeg glimter til innimellom 😎 Bildene fra turen er det gubben som har tatt, og han er rimelig fornøyd med seg selv kan du tro😍

  2. Herlig å se alle pottene med nyplantet løk og stemor – så fint.. her sørpå snødde det litt i dag, så får se etter påske🙄🐥men ble glad bare av å se ditt resultat – og de andre bildene. Og ja, dette året skal bli bra! Nyt vår, påske og gjengen din! Om ikke du hadde hatt tunge dager i blant, så ville jeg vurdert om du kanskje ikke var menneske! Men syns du er helt rå!

    1. Tusen takk gode deg, jeg kan ikke gjøre noe annet enn å fokusere på de gledene som kommer min vei 💖 Riktig god påske til deg og dine 🐣🐣

  3. Bilde nr 3 er et blikkfang, nydelig. Koselig å se alle blomsterbildene. Her på Østlandet er det mye snø enda, så jeg må vente litt til.
    Riktig god påske til deg og alle dine Vivian 🐣🐥😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *