Riktig god påske 🐣🐣

Categories Blogg

I går ble jeg vekket grytidlig av en liten gutt, for i går skulle han for en gangs skyld være hjemme med meg. Det er nemlig svært sjeldent at en liten gutt er hjemme når han har fri fra skolen, da er det gubben sin jobb som trumfer alt. Jeg er ikke i tvil om at yrkesveien til en liten gutt allerede er peilet ut, for han spretter opp av senga de gangene han får være med sin far på jobb.

Men i går var det jeg som trakk det lengste strået, og planen var klar. Vi skulle ut på handletur, for nå var det på tide å handle inn til påske. Så i går sto en liten gutt opp lenge før nattevakten var ferdig på jobb, og med en gang nattevakten gikk hjem hørte jeg små skritt i trappa. Og det tok ikke lang tid før en liten gutt sto inne på rommet mitt.

“Mamma mamma, jeg klarte å ta på Tv’en helt selv, så nå trenger du ikke hjelpe meg lenger” ropte han stolt som en hane, og det eneste jeg klarte å tenke der jeg lå var hvor stor han var blitt. Plutselig følte jeg at tiden hadde løpt i fra meg, og igjen skulle jeg ønske at jeg kunne pause livet.

Noen ganger føler jeg at tiden renner i fra meg, og det er når jeg ser på en liten gutt at jeg virkelig ser at tiden har flydd av sted. Stolheisen lyste ut av øynene på han, og han hadde all grunn til å føle seg stolt. For fjernkontrollen vår er ikke helt enkel å forstå seg på, til og med gubben sliter med å håndtere den.

Vi har en smart tv med en haug med apper, og på mange av appene er det flere brukere. Så at en liten gutt hadde klart å finne frem til riktig app og rett bruker kan han være stolt av, og plutselig gikk det opp for meg hvor selvstendig en liten gutt hadde blitt. Vi fikk en god dag sammen, og det var så godt å ha han hjemme med meg for en gangs skyld.

I dag er han med pappaen på jobb, siste dag på jobb og så er det påskeferie for oss også. Påske eggene ligger nå klare for den store påske egg jakten i morgen, en fast tradisjon som vi har hvert år. Så nå gjenstår det bare å finne en god gjemme plass, og selvfølgelig skal jeg lage et skattekart for anledningen. Jeg er så glad for at jeg fremdeles kan bidra med det lille jeg klarer, og at jeg enda et år kan feire påske sammen med mine…

Riktig god påske til dere alle 🐣

Rettigheter: tegninger.no

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Riktig god påske 🐣🐣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *