Ut på tur aldri…

Categories Blogg

Jeg tror jeg jeg sto opp med feil fot i dag, og det kunne ikke ha passet dårligere.
For i dag var vi invitert i bursdag, og da passet det det ikke å være sur.
Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg var i dårlig humør, det var vel mer at jeg var lei av egen situasjon.
Det er nemlig en ting jeg savner når vi skal på besøk i festlige lag, jeg savner å kunne ordne meg selv.

Det blir liksom aldri det samme når andre skal gjøre det,  i hvert fall når den eneste assistenten jeg har er gubben. Og det hadde jeg i dag, jeg vet godt hva jeg kan vente meg når han er på jobb.
Så forhåpningene var ikke helt de store når jeg våknet i dag, jeg skulle være glad dersom klærne kom på rett vei. Sminke tror jeg ikke gubben har hørt om før, han tror vi kvinner våkner opp ferdig sminket.

Jeg fikk i det minste klær på meg før vi skulle dra, rett vei var de også.
På tross av humøret så gledet jeg meg til å komme meg ut på tur, og dagens reisemål var akkurat det jeg trengte. Min lillebror sin sønn hadde bursdag i dag, og det betydde at jeg fikk nok en tur inn til mitt barndomsparadis.
Og det kunne ikke ha passet bedre, for er det en ting som kan få meg i bedre humør så er det en tur inn dit.

Så vi har hatt en herlig dag, fullt hus og stormende jubel.
Min eldste bror var på hytta når vi kom inn, så det ble et lite familietreff denne lørdagen. Barna fikk kjøre båt og lære seg å sløye fisk, og det er kunnskaper helt etter min smak.
Nå sitter vi i bilen på vei hjem igjen, godt fornøyd med dagens lille utflukt…

2 kommentarer

2 thoughts on “Ut på tur aldri…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *