Ut på tur aldri sur…

Categories Blogg

Det er ikke ofte gubben er spontan, faktisk så kan jeg telle på en hånd de gangene han har vært spontan. Det er derfor jeg blir ekstra nervøs de gangene gubben plutselig finner på ting, for er det en ting jeg har erfart opp i gjennom disse årene med gubben så er det at alt kan skje. Det er ikke uten grunn at jeg stadig vekk skriver at livet med gubben aldri blir kjedelig, for med gubben kan man aldri vite.

Jeg skjønte ingenting når han plutselig kom trampende inn på rommet mitt i går morges, med bestemte skritt kom han mot meg. Jeg kjente hvordan hårene på kroppen min reiste seg i frykt, og når putene like etter begynte å fly rundt i rommet gikk hele kroppen i forsvarsmodus. Igjen følte jeg for å be en stille bønn til høyere makter, men jeg rakk knapt tenke den tanken før gubben hadde dratt meg opp av senga.

Men denne gangen hadde gubben funnet på en gledelig overraskelse, for i går hadde gubben bestemt at vi skulle ut på tur. Gubben hadde nemlig sendt en melding til min lillebror kvelden før og spurt om han var hjemme, og når han fikk ja til svar var det gjort. Så i går fikk jeg meg en tur inn til mitt barndomsparadis, og det var akkurat det jeg trengte.

Jeg elsker å dra inn dit, og med en gang vi kjører ombord på ferga kommer alle barndomsminner tilbake. Men det beste med å dra inn dit er at vi kan besøke familie og venner, og at en liten gutt får sine egne minne og se tilbake på. Vi var ekstra heldig i går, for det viste seg at min storebror også var der inne denne helgen.

Strategisk plassert fremfor vinduet kunne jeg følge med alt som foregikk på fjorden…

Han og fruen har overtatt hytta etter mine foreldre, og akkurat denne helgen hadde de bestemt seg for å ta en tur. Når en liten gutt så at det var folk på hytta ville han dra bort dit, så han og to jevngamle søskenbarn dro av gårde. Det tok ikke lang tid før vi så de på andre siden av bukta, så de må ha løpt rundt hele veien.

To svaner kom plutselig seilende forbi…

Det viste seg at min storebror og fruen var på vei ut for å sette garn når tre smårollinger kom på besøk, så da fikk de være med på det og. Det var en lykkelig gutt som kom tilbake i går, en tur på sjøen var stor stas for en liten gutt. Så vi fikk en fin stund der inne, og det kan jeg takke gubben har. Jeg er heldig som har en mann som ikke er redd for å ta meg med på tur, det er takket være han at jeg har fått opplevd så mye som jeg har gjort…

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Ut på tur aldri sur…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *