Torsdag allerede…

Categories Blogg

Som dere skjønner fra mitt første innlegg i dag, så våknet jeg opp med panikk. For jeg har enda store problemer med å forstå at dette er mulig, skjønner egentlig ikke at dette er mulig for å være helt ærlig. Men hver gang jeg våkner opp og tror jeg har drømt, så må jeg inn og sjekke om jeg fortsatt står der. Og det gjør jeg jo, så idag kom panikken snikende. Men da er det bra jeg har dere, godt å ha noen å dele sine verste mareritt med 😅

Idag hadde vi ansvarsgruppe møte her. Hver sjette uke kommer det fagfolk fra ulike etater hjem til meg, for å høre hvordan det går og hva jeg trenger hjelp til. Jeg har et team rundt meg som hjelper meg med å få hverdagen til å flyte. Men idag er første gang jeg har vært nervøs, for idag skulle BPA ledelsen og forvaltningen også komme.

Nå har det vært så mye problemer med BPA ordningen, at vi så oss nødt til å ta en oppvask på møtet i dag. Så jeg har kjent på kroppen idag at dette møtet så jeg ikke frem til. Men heldigvis skulle gubben være med, så jeg hadde i det minste en som kunne prate på mine vegne.

Men før jeg avslører hvordan møtet gikk, så må jeg vise dere noen bilder. For igår dukket det noe vakkert opp på østlandet, perlemorsskyer var noe jeg ikke hadde hørt om før. Men gurimalla så vakkert! Det var som å se himmelen åpne seg! Jeg var så heldig å få noen bilder tilsendt, og jeg må bare legge de ut. Jeg håper at jeg også kan oppleve dette en gang.

Så var det møtet da, oppvaskmøtet som jeg har gruet meg til. Det ble heftig der en stund, og det var en stund der jeg tenkte at her kommer vi ingen vei. Men BPA firmaet ble igjen etter møte, slik at vi fikk sette oss ned i ro og mak. Vi måtte lufte ut alle problemene vi har hatt, og hvilke forventninger vi egentlig har til både firmaet og assistentene.

Så nå har vi bestemt oss for å gi de en siste sjanse, men nå blir det store forandringer her. For vi har endret hele turnusen, det blir lengre vakter og mer fri innimellom for assistentene. Mer stabilt for begge parter. Det blir også stilt strengere krav ved både bytting av vakter og egenmelding. Ved bytting av vakter må de selv sørge for at noen andre kan ta vakten, og dersom den de bytter med blir forhindret fra å komme, ja da må de selv ta vakten som opprinnelig var deres. Det blir slutt på å legge ut vakten på bud og tro at det ordner seg, nå må de ordne dette selv.

De må også gi beskjed til oss før et eventuelt bytte, det skal jo passe for oss også. Så nå blir det spennende å se om vi kommer noe vei, jeg håper på det beste. Jeg har også uttrykt et ønske om 8 assistenter som kan rullere i ordningen, og at assistentene må være villig til å bli med på turer og ferier. Nå skal jeg gå igjennom stillingsannonsen, for jeg var ikke helt fornøyd. Kanskje jeg velger å skrive min egen stillingsannonse, for da vil jeg få frem det som er viktig for meg.

Ikveld må gubben være assistent, det blir en travel ettermiddag på han. Men håpet nå er at vi klarer å løse det på sikt, det er ingenting som kunne gledet meg mer enn en BPA ordning som fungerer. Jeg har skrevet et innlegg om det, og det legger jeg ut senere i kveld. Nå håper jeg dere har hatt en fin torsdag så langt, nå sitter jeg og venter på at en liten gutt skal komme hjem. Hvem vet hvilke planer han har, men jeg er klar for alt uansett hva det måtte være…

8 kommentarer

8 thoughts on “Torsdag allerede…

  1. Håpar det går an å få til det nye BPA opplegget!! Ikkje berre berre å skulla fiksa det… Kusina mi med MS sine assistenter hadde eiga side på Facebook der dei ordna opp seg imellom ift vakter. Ei av dei hadde hovudansvaret for sida. Det har sikkert du og.

  2. Forstår frustrasjonen over dei unge sin lettferdighet ift å melda seg sjuk…. 😥🥵😖😤🤯

  3. Håper det blir bedre med ny ordning. Kjenner at jeg blir frustrert på dine vegne. Flotte bilder du har lagt ut. Vi hadde perlemorskyer her i Alta på søndag. Nå er det uvær 😀koser meg, da jeg liker uvær ( være inne).

    1. Det er faktisk noe av det jeg savner mest med Finnmark, vinterstormene 🤍Det fins ikke noe bedre enn å sitte inne fremfor peisen med vinduene snøbelagt og vinden ulende på utsiden 🤍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *