To tanker ble til en…

Categories Blogg

Jeg så det på han i går, en tung bør hadde igjen lagt seg på hans skuldre.
Dype tunge sukk kunne høres ved min side, tunge sukk som fikk hjertet mitt til å briste.
Den tunge virkeligheten hadde innhentet han, og igjen ble en stor sterk mann så fryktelig liten.
Jeg kunne kjenne hvordan klumpen i halsen vokste, hvordan den stadig ble større og hindret meg fra å puste fritt.

 

De vonde tankene vendte tilbake, tanken på at det var min skyld at en stor sterk mann nå var sliten la seg som en kald klo rundt mitt bryst.
Stille satt jeg der og kjempet mot tårene, kjempet hardt for å holde tilbake slik at han ikke skulle se.
Plutselig kjente jeg det, en varm hånd la seg oppå min.

 

“Æ e glad du e her enda kjære, du må bare holde ut” 
De ordene gikk rett inn i hjertet mitt, der og da klarte jeg ikke holde tilbake lenger.
Det var ikke meg han var lei, ordene hans visket bort den store klumpen med skyldfølelse som lå inni meg.
Tårene rant i strie strømmer, små varme dråper som kom fra rett fra hjerte.

 

Det var da en stor sterk mann satte ord på det, en setning satte ord på alt det jeg hadde følt på de siste dagene.
En mann av få ord fikk plutselig ordene i sin makt, det var som om han leste hva jeg tenkte.
“Æ e bare lei kjære, lei av å kjempe for vår egen frihet”. 
Litt forbauset kikket jeg på han, og det var når jeg møtte blikket hans at jeg skjønte det, det var ikke bare meg som følte på at livet vårt har blitt til et fengsel….

8 kommentarer

8 thoughts on “To tanker ble til en…

  1. Det ble noen tårer her hos meg.
    Så heldig du er kjære som har en mann som er der for deg.
    Håper det ordner for dere også en dag, at dere følger ikke som fengsel en dag. Dere fortjener de beste. En klem til dere❤️❤️😍

  2. Jeg gråter med dere. For en kjærlighet dere har til hverandre – den er det ikke alle som får oppleve. Takk for verdens fineste, viktigste blogg. Heier heier heier på dere! Måtte dere få fine sommerdager sammen. Stor klem fra Østlandet

    1. Ja vi er heldig som har en sterk kjærlighet Marte, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten min mann 💜Tusen takk for så mange fine ord, det betyr mye for meg💖Riktig god sommer til deg også Marte, måtte den bli uforglemmelig🌷Stor klem tilbake💖

  3. Kjære dere jeg får problemer med å holde borte tårene her 😭. Så utrolig flott og omtenksom mann du har, så utrolig flott sagt. Jeg får så inderlig håpe at ting kan ordne seg med beste løsning for dere. Dere fortjener å ha frihet og ha ordninger som funker for dere, hvorfor skal det være så vanskelig for det offentlige å få til det. Siden vedtaket ikke kommer så får vi håpe at de har kommer på bedre løsninger for dere. Hvorfor skal man gjøre ting vanskeligere for folk som har det vanskelig fra før hvor er medmenneskeligheten kan man lure på. Tenker på dere 💕💕

  4. Tårene triller her også 💕 Den kjærligheten som er mellom deg og din mann er unik ♥️ Jeg håper ting ordner seg til det beste for hele familien, slik at dere ikke skal måtte bruke krefter og energi til å kjempe mot systemet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *