Plutselig fikk vi nok…

Categories Blogg

Jeg fikk ligge lenge i dag også, men om jeg har godt av det er en annen sak. Jeg er nemlig så vant med å stå opp i nitiden at jeg blir bare mer trøtt når jeg ligger lengre, for mye søvn er heller ikke bra. Men av og til er det bare godt å ligge i senga og bare slumre, hverdagen kommer fort nok tilbake så her får vi bare nyte mens vi kan.

Hvor ble egentlig sommeren av? Det er nesten så jeg lurer på om høsten har meldt sin ankomst tidligere enn forventet. Jeg merket det i natt, for første gang i sommer begynte jeg å fryse under dyna. Håper virkelig ikke sommeren er over for denne gangen, jeg skulle gjerne hatt noen varme solskinndager til.

Rettigheter: tegninger.no

Men selv om været ikke var helt som vi ønsket i dag så måtte vi finne på noe, for med en liten gutt i hus så kan man ikke bare sitte inne og sløve. Dessuten fikk vi litt nok i dag, vi var alle lei av å sitte og vente på et vedtak som aldri kommer.
Gubben prøvde å ringe forvaltningen i dag uten å få så mye som et svar, det virker som om alle er gått på ferie. Derfor bestemte vi oss for at nå var det nok, vi måtte finne på noe for å få tankene over på noe annet.

Så når vi foreslo overfor en liten gutt at vi kunne ta en kjøretur så var han ikke vanskelig å be, faktisk så var det han som bestemte hvor turen skulle gå i dag.
” JAAA , da kan vi kjøre til Mcdonalds mamma, så kan vi kjøpe nuggets og pommes fries”

Med alle de eldste barna ute av huset så var ikke tanken på å lage middag så veldig fristende, derfor ble planen til en liten gutt godt tatt i mot av gubben.
Jeg trengte en tur ut idag, jeg merket på kroppen at jeg hadde sittet inne litt for lenge.
Det var befriende å komme seg ut og se folk igjen, livet innenfor fire vegger blir litt ensformig i lengden.

Selskap fikk vi også, det var tydeligvis ikke bare vi som ville ha Hamburger…

Likevel måtte jeg ha datamaskinen med meg, hver gang det dukker opp en ny mail slår hjertet mitt et ekstra slag. Vi sitter med nervene utenpå for tiden, denne ventetiden er tortur.
Uten vedtaket får vi ikke gjort mye, og slik det er nå så vet vi ikke når det dukker opp.
Så imellomtiden får vi bare leve livet så godt vi kan, og med en ferietur som nærmer seg så har vi heldigvis nok å tenke på…

8 kommentarer

8 thoughts on “Plutselig fikk vi nok…

  1. Så dårlig gjort å sende vedtaket rett før de går på ferie! Kan nesten lure på om det er gjort med hensikt for at dere ikke skal rekke å få gjort noe før de er ferdige med sin ferie. Utrolig dårlig gjort!
    Men guttungen din er nydelig da! 😊💙 Skikkelig lite sjarmtroll 🥰

    1. Ja vi har vært inne på samme tanke Anita, det er lett å ringe og gi beskjed om vedtaket for så og dra på ferie selv.
      Vår lille gutt er min terapi i hverdagen , han får meg til å smile uansett hvor mørkt det er 💖

  2. Enig med Anita, det er fryktelig dårlig å formidle et vedtak rett før ferie, og uten å sende det slik som det ble sagt. Det er ikke seriøs sakshåndtering, og fremstår uryddig. Du får ikke innsyn i vedtakets ordlyd, og blir dermed fratatt muligheten til å begynne å skrive klagen. Forslaget mitt er at dere ringer kommuneadministrasjonen og ber om at de sender vedtaket med en gang, slik som du ble forespeilet. Om dette treneres er det også en belastning i seg selv på toppen av et vedtak som er helt på viddene i forhold til hva BPA er ment å være fra myndighetenes side. Rettighetene du har er nemlig hjemlet i lovverket.
    Min mening er at du bare skal sette media på saken. Alternativt får politikerene, lokalt og sentralt, saken i fanget rett før valget.

    Noe helt annet; Jeg ser en utrolig vakker dame på ett av bildene! Du stråler, skjønne du.🤩Og vet du hva; Liten gutt begynner å bli stor, jo!💙

    1. Jeg er helt enig Synne, dette er dårlig sakshåndtering. Vi har prøvd å ringe tre forskjellige nummer i dag uten å få svar på noen av de, vi skal prøve igjen i morgen. Alt jeg vil er å få dette unna før vi drar på ferie, men slik det er nå så kommer vi ingen vei.

      Åååå tusen takk kjære deg, en liten gutt er nok grunnen til at jeg stråler💖Han bringer frem gleden ved livet hver eneste dag, det er umulig å la være å smile med han i nærheten💜Og du har helt rett, han er virkelig ikke noen liten gutt lenger🌷

  3. Husker for en del år siden når eg styrte med NAV så skjedde det ofte at eg fikk en avgjørende beskjed via posten enten en fredag eller før en ferie. Dvs eg satt med nerva i magen helt frem til eg fikk vedkomne på telefonen enten etter helga eller ferien! Eg er overbevist om det er bevisst! Umenneskelig!

    McDonalds ja, Dib fikk besøk av en kamerat fra Bergen i går. Han kjørte å hentet han i Stavanger og fikk beskjed om å svinge innom der å kjøpe med seg middag hjem. Eneste eg spiser er Nuggets og litt søtpotet chips, men eg MÅ HA Sursøt saus – Da funker det. Han kom hjem med Carrysaus for alt annet var tomt…Hmm da ble det 3 “tørre” nuggets på meg *Skuffet*.

    Go`klem

    1. Ja det er umenneskelig, og spesielt når de sier at brevet blir sendt elektronisk. Da forventer man at det skal gå raskt, men i dette tilfellet så tror jeg postgangen hadde vært raskere.
      Jeg skjønner hva du mener når det gjelder nuggetsene, den dippen er obligatorisk😍Du skulle tydeligvis vært med oss i dag, det var nemlig ikke bare en dip i posen vår i dag , vi fikk hele fire stykker av en gavmild ung gutt i luka😊Stor klem tilbake💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *