Tilhengeren til naboen reddet dagen…

Categories Blogg

Det har vært nok en sommerdag i Bergen. Varmt og deilig, en perfekt dag for å være ute. Jeg følte meg temmelig mørbanket i kroppen når jeg våknet i morges, kanskje ikke så rart når man tenker på hvor mye jeg har arbeidet i natt 🤣Er det ikke rart hvordan fantasien tar overhånd og lager bilder som igjen blir til uvirkelige drømmer? Det er rett og slett fascinerende hvordan hjernen aldri slutter å jobbe. Jeg hadde ikke mye lyst til å våkne, jeg fikk jo anledning til å hjelpe mange mennesker.

Vi har vært ute i hele dag, prosjekt husmaling tar mesteparten av tiden nå om dagen. Problemet idag var at Isak slettes ikke ville male, han ville gjøre alt annet enn å se på oss jobbe forståelig nok. Nå var gode råd dyre, for jeg ville gjerne at de voksne fikk arbeide i fred, men hva skulle vi finne på for en liten gutt? Jeg foreslo at han kunne jo bade litt ute, og det ville han mer enn gjerne. Så det ble en liten time i baljen hvor mor faktisk ble mer våt enn gutten oppi stampen 😂

Men så gikk han lei, og mor måtte igjen legge hodet i bløt for å pønske ut nye ting som kunne holde han opptatt. Det var nå jeg foreslo at vi kunne gå ned i veien slik at han fikk grave litt med gravemaskinen sin, og nå fikk jeg virkelig kjørt meg. For som vanlig med en liten gutt så tar fantasien over, og tilhengeren til naboen ble forvandlet til en lastebil. I to hele timer har vi tilbrakt tiden nede i veien, hvor Isak har lasset gravemaskinen sin på og av tilhengeren.

Som om ikke det var nok så måtte jeg frakte Isak laaaangt borti veien for å hente stein, opptil flere lass har vi hentet. Det er helt utrolig at han ikke blir lei, han var pottesur på meg når jeg tryglet om en liten pause slik at jeg fikk drikke litt, nei her var det ikke tid til noe unnasluntring, for her skulle det jobbes. Så mens assistenten og min mann malte, så var vi nede i veien og jobbet minst like hardt.

Det er så kjekt å se at han elsker å leke med meg tross alle mine utfordringer. Han bryr seg fint lite om at jeg sitter i rullestol, så lenge jeg lever meg inn i leken så er han strålende fornøyd. Så malerne fikk gjort mye de på de to timene vi var på “arbeid”.

Dagen ble avsluttet med vannkrig, badminton og grilling, enda en strålende dag med andre ord. Nå ligger en liten gutt og drømmer søtt, mens mor selv ligger utslitt men lykkelig i godstolen. Happy lørdag til dere alle 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *