Tid for oppfrisking

Categories Blogg

Jeg var ikke sikker på om jeg ville klare det , for fortsatt føler jeg meg elendig når jeg våkner. Idag er det nemlig torsdag , og torsdag for meg betyr at det er tid for dusj. Aldri i livet hadde jeg sett for meg at livet mitt skulle ende opp slik som dette , faste dusjedager og dagsplaner for de minste gjøremål preger livet mitt. Likevel var det på høy tid med en dusj idag , etter en uke i en svett seng trengte jeg en oppfrisking.

 

Derfor hadde jeg ingen andre valg , nok en gang måtte jeg tvinge meg på beina. Jeg orket ikke protestere på temperaturen på vannet engang , jeg ville bare ha det overstått. Det koster krefter når man hele tiden må tvinge seg selv , krefter jeg egentlig ikke har for tiden. Men jeg kom meg igjennom det , og nå er jeg ihvertfall ren fra topp til tå. Ja til og med leggene mine fikk seg en etterlengtet behandling , nå er pelsen atter engang fjernet.

Formiddagen har vært rolig som alltid , men nå begynner jeg å savne en helt nødvendig materiell gode. Jeg savner bilen min , og idag kunne jeg virkelig ha trengt den. Min datter skal spille treningskamp og jeg kunne tenkt meg og sett på , sitte i bilen og vise henne at jeg er der. Men det er enda noen uker igjen til jeg får den tilbake , så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

 

Foruten om min datter er det ingen hjemme for tiden , mine to eldste gutter er begge borte. Så det blir mye mor og datter tid på formiddagen , og idag har tiden gått med på å jakte fluer. For regnet kom tilbake i dag , og med regnet kom også fluene. Min lille stue ble invadert av små flyvende irriterende insekter , og min datter fikk plutselig nok å gjøre på.

Rettigheter: tegninger.no

Utstyrt med en avis i hånda ble hun forvandlet til rene skjære geriljalederen , selv jeg ble en smule skeptisk når hun begynte å slå villt rundt seg. En etter en forsvant , små fluer fikk sin skjebne belagt av min datters harde hånd. Fin oppvarming til dagens fotball kamp , dersom hun går ut på banen med det samme drapsinnstinktet så er det vel ikke en motstander spiller igjen på banen ved kampens slutt. En langbein var den eneste som fikk være i fred , den turte ikke en geriljaleder og ta.

 

Jaja , det står ikke på underholdningen her i huset , og plutselig kom det en forferdelig lukt som varslet om at jeg hadde mer i vente. Min firbeinte venn er dårlig i magen , og selvfølgelig skal han absolutt ligge rett under godstolen min og lette på trykket. Et øyeblikk var jeg inne på tanken om å skaffe meg en gassmaske , og jo sterkere lukten ble jo mer desperat ble jeg.

Heldigvis kom en liten gutt hjem i grevens tid , han fikk jagd en stinkende hund bort fra en svimeslått mor , og døra ble åpnet for utlufting. Jeg trenger ikke bli tatt knekken på riktig enda , og ihvertfall ikke nå når jeg nettopp har kommet meg. Men nå ser jeg at en firbeint venn har søkt selskap hos et annet familiemedlem , et familiemedlem som ikke aner noe om mageproblemer og lukt. Tett i tett ligger de , en gubbe og en firbeint venn. Hevnens time er nå begynt , og den begynte med god hjelp fra en firbeint gammel venn…

PS : plutselig ringte det på døren her , og utenfor sto nabo damen. Gjett hva hun hadde med seg? En rykende fersk hjemmelaget eplekake, og da kom tårene mine. Så nå står gubben og pisker krem. For noen fantastiske mennesker jeg har rundt meg 💕

14 kommentarer

14 thoughts on “Tid for oppfrisking

  1. Du nydelige Vivian ; du har nydelige mennesker rundt dæ for du har en « nydeligmagnet» inni dæ, og du e den nydeligste av alle🥰

  2. Den eplekake så alldeles nydelig ut…🥧👌😋 Her det et helv…. uvær. Det lyner og tordner, har aldri opplevd maken. Skulle hatt litt eplekake til kaffen her nå, for det blir ikke søvn på en stund her.🙈🙉🙊🌩🌩🌩🌩 Nattaklem fra meg❣

  3. Det er så godt å se at du er oppe i godstolen igjen Vivian💕Og du skriver så artig😊Den eplekaken så god ut😋Så koselig nabo!

  4. Så godt det er å få tatt denne dusjen….. ja det er godt når det er overstått…. 🙂 Selv om jeg nok bare “aner” hvor mye det koster.

    Og en hund som ligger og lager lukt……. huff DET forstår jeg slår deg i svime 😀 Godt det kom noen og luftet hund og åpnet dører 😀

    Og det er så herlig at naboen kan komme med kake til deg <3 Gode naboer er GULL VERDT!

    Ønsker deg en fin fredag 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *