Takk min kjære datter

Categories Blogg

I går fikk jeg en fantastisk kveld, jeg fikk ta del i en fantastisk avslutning på skolen til min datter.
Alt jeg kjente på mens jeg satt der var takknemlighet, enda en epoke nærmet seg slutten og jeg var så heldig som fikk sitte der sammen med andre stolte foreldre og ta del i det hele.
Fortidens minner vendte tilbake, og det føltes nesten uvirkelig ut at det hadde gått 19 år. På scenen kom hun gående, den samme jenta som for 19 år siden ble lagt på mitt bryst sto nå fremfor meg som en ung vakker kvinne.

Min eneste datter, jeg kunne ikke vært mer stolt. Min reise sammen med deg har vært en drøm som kom i oppfyllelse. Helt siden du ble lagt på mitt bryst har vi hatt et spesielt bånd, et bånd som bare har vokst seg sterkere gjennom årenes løp. Du har bestandig hatt en omtanke for andre, helt siden barnehagealder har du strekt ut en hånd til de som ikke hadde det så bra.

Jeg oppdaget fort at du og jeg var veldig like, og det var ikke før du begynte på skolen at jeg skjønte at vi var like på både godt og vondt. For trassalderen uteble med deg, men når du begynte på skolen fikk jeg erfare at du hadde arvet mitt temperament. Heldigvis har vi blitt spart for de helt store utbruddene, for fra din far arvet du tålmodighet. Skoleflink var du fra første stund, også det må komme fra din far. Men du sitter også inne med en enorm viljestyrke, og den har bare blitt sterkere gjennom årene.

I ni års alderen oppdaget du fotballen, og da var det gjort. Selv om du var svært aktiv innenfor flere ulike idretter så var det til slutt fotballen som ble din store lidenskap. Det gikk ikke lang tid før både vi og trenerne innså at du hadde talent, men noen god taper kan vi vel være enige om at du ikke var. Men for meg ble det bare et bevis på hvor mye du faktisk ville, fotballen ble ditt fristed. Du har vært på kretslag og sonesamlinger, fotballen har betydd mye for oss begge.

Det tror jeg ble din redning når jeg ble syk, for måten laget slo ring om deg blir jeg enda rørt av når jeg tenker på det. De slo ikke bare ring om deg men oss alle, og de stundene langs sidelinjen ble en slags livbøye for meg.
Når jeg ble syk tok sorgen oss alle, redselen for fremtiden var enorm. Men takket være deg og dine søsken fikk jeg gleden ved livet tilbake, dere er årsaken til at jeg aldri ga opp.
Måten du har taklet min sykdom på står det respekt av, og det er åpenheten som vi hadde i bunnen som har reddet oss. For vi har alltid kunne prate om alt, ingenting har vært for flaut eller vanskelig å prate om.

Takk min kjære datter for alt du bidrar med hver eneste dag, du er en fantastisk støtte for hele familien.
Nå er du blitt en flott ung dame, og jeg kunne ikke vært mer stolt. Hele fremtiden ligger fremfor deg, og jeg vet at du vil klare deg bra. Du har så mange flotte egenskaper som vil ta deg langt i livet, du har en styrke inni deg som gjør at du vil oppnå alt du vil. Nå skal jeg nyte det neste halvåret med deg hjemme, for til neste år skal du inn i militæret. Det blir en stor overgang for oss begge, men når jeg ser på deg nå så vet jeg at du kommer til å klare alt du går inn for.

Jeg føler meg veldig heldig som har fått fulgt deg gjennom 19 år, du gir meg gleder hver eneste dag.
Livet sammen med deg har vært et eventyr, og jeg håper jeg får muligheten til å følge deg noen år til.
Jeg gleder meg til å se hvor du ender opp til slutt, men uansett hva du bestemmer deg for å gjøre så er de som får deg på sitt lag heldige. Jeg ønsker deg alt godt min kjære datter, og husk at jeg elsker deg høyere enn meg selv….

13 kommentarer

13 thoughts on “Takk min kjære datter

  1. Gratulerer med din datter 🥳👏🎉 Var ett flott bilde av dere 💖 Din datter er lik deg. 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *