Takk for at dere ser…

Categories Blogg

Mine ord er for det meste lydløse, usynlige for de som hører men synlig for de som ser.

Alt jeg har igjen er mine tanker, innerste tanker som blir til mine ord.

Ord som forteller en historie, en historie fra et liv.

Mitt liv, min siste reise blir dokumentert ved hjelp av lydløse ord.

 

Men det hjelper lite med ord dersom man ikke har noen som lytter, alle ord trenger å bli hørt.

Uansett hvor ubetydelige de er så forteller de noe, det er alltid en mening bak hvert ord.

Noen ganger kan vi lese ordene mellom linjene, og noen ganger er det de ord som aldri blir sagt som er de viktigste.

Alle ord er like viktig, men det aller viktigste er at de blir hørt.

 

Jeg har mistet min sterke stemme, mine lydhøre ord blir stadig færre.

Men mine lydløse ord er mange, mange og med en kraft så stor.

En kraft som stammer fra dere, dere som ser mine lydløse ord.

Dere gir mine ord ny kraft, gjennom dere får mine ord et nytt liv.

 

Mine ord er ikke bare små ord på et hvitt ark, de får en betydning når de treffer dere.

Uten dere er mine ord fortapt, uten dere blir de ubetydelige.

Dere ser alle ord, noen av dere ser også de ord som gjemmer seg mellom linjene.

Derfor er disse ordene til dere, lydløse ord som sier takk.

 

Takk for at dere ser meg, ser mine lydløse ord.

Mine ord hadde ikke hatt betydning uten dere, uten dere hadde mine tanker aldri nådd ut.

Hver dag blir nye ord til, nye ord som blir sett av dere.

Derfor er mine ord i dag til dere, ord som sier takk for at dere ser…

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Takk for at dere ser…

  1. Takk Vivian, du er en berikelse for meg, gitt meg mye å reflektere over, lært av deg har jeg også gjort. Du er en vakker sjel, en stor klem fra meg til deg 🥰

  2. Du er ein som eg digger å “høyre” på.
    Du gir meg så enormt mye.
    Du får meg til å tenke meg om, når eg klager og syter
    Eg sko ønskt at eg var like sterk som deg.
    Eg beundre deg så masse 😊

  3. Jeg har aldri funnet et menneske med mer tilstedeværelse, evne til å inspirere, og videreformidle en livsglede slik at man blir takknemlig for hver dag – uansett opp og nedturer. Takk … og heldige er vi som har oppdaget deg og dine ord (og alle nyansene av deg)…og heldige er de som har og har hatt deg i livet sitt – hvilken gave du gir dem på sin ferd i livet.❤️
    Ps innlegget var poesi og håper det blir gitt ut en dag 🍀🌿

  4. Takk for inspirasjonen du gir. Du er dyktig. Ønsker deg en fin sensommer og høst.

  5. Det er ikke volumet på stemmen som er det viktige, men at man har et budskap å komme med. Det har du! Takk for at du setter ting i perspektiv og skriver så ærlig både om det vonde og det fine i livet. Det tror jeg vi er mange som lærer mye av!

    Ønsker deg en deilig sensommer, full av gylne øyeblikk sammen med nære og kjære🧡

  6. TAKK til deg !!! Du skriver så sterkt og dette innlegget var nydelig !!
    Vit at vi hører deg. Du gjør sterkt inntrykk.

  7. De stemmene med høyest lyd kan ofte få mennesker til å stenge ørene. Man trenger ingen kraftig stemme for å bli hørt. Et lite hvisk eller en stemme uten lyd får alle til å lytte. Vi er mange som lytter til dine ord. Og lenge etter at du og vi som lytter er borte, vil dine ord være der også i framtiden og bety noe for de som da lytter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *