Sommerregn

Categories Blogg

Nok en gang våknet vi opp til skyfri himmel , Finnmark viser seg virkelig fra sin beste side nå. Jeg holdt på å få sjokk når jeg trillet ut av hyttedøren , det var enda varmere enn igår. Men idag skulle dagen tilbringes i Vardø , svigermor sin nye platting skulle innvies. Det ble bestemt igår at vi skulle prøve oss på grilling , er det sommer så er det sommer.

Men før vi kunne nyte dagen hadde vi et ærend vi måtte få unna , noe jeg hadde glemt å ordne med før vi dro. Vår firbeinte venn har jo en dårlig fot , derfor har han fått skrevet ut smertestillende av dyrlegen. Her om dagen oppdaget vi plutselig at medisinen var tom , det hadde jeg glemt å sjekke før vi dro. Derfor så vi oss nødt til å ta en telefon , ny resept måtte ordnes.

Verden går ihvertfall fremover det er nå helt sikkert , og etter en kjapp telefon kunne vi hente medisinen på apoteket i Vardø. Et raskt ærend var over , nå kunne roen senke seg igjen. Vi var ikke før kommet bort til svigermor før det vrimlet av unger på plassen , både jeg og gubben lurte på hvor de kom ifra. Men sånn er det i Vardø , et paradis for unger.

Det er ikke hver dag Isak har så mange lekekamerater rundt seg , og det som er så fint å se er at de leker sammen uansett alder. Ikke så rart at Isak er helt i fyr og flamme her , spørs om vi får han med oss hjem igjen.

Gubben dro på butikken for å handle inn til grillingen , men det var tydeligvis ikke bare mat som ble kjøpt inn. Jeg lurte på om han hadde fått solstikk når han kom tilbake , gnier faktene hadde han tydeligvis lagt igjen hjemme. En hel pose full av godteri og kjeks ble tømt utover bordet , “ungjævlene skulle fores” sa han så fint.

Besøk fikk vi også idag , så jeg fikk nok en dag treffe gamle kjente. Gaver fikk vi også , vi er jammen meg heldig. Med magen full i godt selskap kunne vi konstatere at det har vært nok en god dag , late gode dager vi kan leve lenge på. Men plutselig begynte det å regne , små dråper ble til flere. Godt jeg har en løsningsorientert gubbe , han finner løsninger på det meste. Under ser dere resultatet , enda godt jeg satt skjult.

Nå skal resten av kvelden nytes , jeg må bare nyte mens jeg kan for hverdagene kommer fort tilbake. Reaksjonen vet jeg vil komme , nedturen blir nok stor når jeg kommer hjem.Men det får jeg ta når den tid kommer , nå er jeg omringet av solskinn og barnelatter. Barna har nå fått sin is nr 6 , trampolinen får virkelig gjennomgå. Nå sitter vi her på ny platten til svigermor og det dukker stadig opp kjentfolk som stikker innom , livet er perfekt her og nå…

4 kommentarer

4 thoughts on “Sommerregn

  1. Ha ha… no flira jeg godt!! Jammen er han løsningsorientert!!! Og jeg må bare si at du virkelig stråler på bildene, og så god farge du har fått. Skulle trodd du er i Spania, ikke Vardø! Skjønner godt d blir en tung vei hjem, og tomt når dere er hjemme igjen. Men ennå skal dere bare nyte d gode livet. Hadde unnet dere å kunne vært der både en og to uker lenger. Men alle gode minnene blir jo i hjertet, og ta de frem de dagene som er tunge. Da kan du være i Vardø i tankene. Virker som en så hjertevarm familie dere har der, og venner. Det er verdt hver ei mil. God klem fra Synnøve

  2. Kos, kos, og atter kos. Så mange fine mennesker rundt deg, Vivian. Der er du jammen heldig.😊❤ Nyt hvert sekund, du er det så vel undt. Har akkurat sendt min beste venninne på sykehuset. Hun er alene, og har derfor bodd hos meg den siste uka. Har hatt kreft, og fikk stomi for noen år tilbake, så redselen for at kreften er tilbake, er å ta og føle på…. Den morgendagen er så uforutsigbar, så vi må nyte nuet. Kos deg masse Vivian. Klem oversendt.🥰

    1. Åååå så trist å høre Ina , håper så inderlig at det går bra med din venninne , mange gode tanker til dere begge , hun er ihvertfall heldig som har deg 💜

  3. Det e en nytelse å lese dine beskrivelser og betraktninger på en terrasse i Vardø 🌸 det kjennes i kroppen rett og slett 😉 nyt de gode dagene i nord, det styrker håper æ🌸

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *