Sol, sol kom igjen…

Categories Blogg

Herlighet hvor fort det skifter, været altså. I går åpnet himmelen seg, det var rene syndefloden som kom ned. Men idag er det glemt, for idag er det sommer. Skyfri himmel, en sol som steker, og i solveggen er det sikkert 30 grader. Så idag blir det grilling, og godt er det, for jeg er temmelig matlei for tiden, jeg trenger noe godt og spise. Jeg inngikk et kompromiss med min mann i går, han skulle få grave til kl fire idag, men etter det er det familietid.

Problemet er at jeg er full i smerter for tiden, faktisk så ille at jeg fikk feber i går. Jeg har prøvd med ulike smerte lindring, men ingenting hjelper, jeg er inne i en dårlig periode. Så vondt som jeg har nå, tror jeg ikke jeg har hatt før. Det er nok derfor lunta mi har vært kort i det siste. Jeg trenger faktisk at de rundt meg tilrettelegger litt for meg også, spesielt nå som jeg ikke føler meg så bra.

Isak ble med pappaen i gravemaskinen, men det tok ikke lang tid før han kom tilbake. Gråtende og med et blodig kne, var det over og ut for han. Da var trøsten å finne i sofaen og med en Kaptein Sabeltann film på TVen. Herlighet hvor vi har balt med han. Ikke kan han gå på foten, ikke får vi vaske, men nå har vi i det minste fått på han plaster, og da ble det litt bedre.

Så nå er det bare å komme seg ut så han glemmer det hele. Det bar rett bort til naboen for å tyvlåne dissene litt, når katten er borte danser musene på bordet. Men det hjalp nå, for det ble plutselig full rulle igjen.

Nå har jeg rigget meg til utendørs. Jeg sitter her på verandaen og skriver. I skyggen vel og merke, for det blir for varmt i solen. Det gjenstår å se om gubben holder sin del av avtalen, for nå kjenner jeg sultfølelsen begynner å gnage. Grillen er klar, og nå venter vi bare på kokken. Ha en strålende dag alle sammen…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *