Små gleder

Categories Blogg

Jeg trenger ikke store ting for å kjenne på glede, det er de små tingene som betyr mest.
Det er som de sier, den største lykken i livet kan ikke kjøpes for penger.
Hver gang jeg kommer ut under åpen himmel føler jeg på det, frihetsfølelsen fyller hele meg.
Det at jeg ene og alene kan bevege meg fritt rundt betyr alt for meg, og i går slo det meg hvor heldig jeg egentlig er.

Krokusene mine har begynt å spire

En tur på Plantasjen fikk meg til å innse hvor heldig jeg er som fortsatt klarer å kjøre rullestolen selv, det er ingen selvfølge etter åtte år med ALS. Stemmen min har jeg også enda, og selv om den er grøtete og delvis uforståelig så klarer jeg å gjøre meg forstått.
Små ting som de fleste ikke tenker over blir store for meg, og jeg er så takknemlig for det lille jeg klarer å gjøre selv.

Jeg elsker denne årstiden, og nå begynner temperaturen å spille på lag også.
Synet av alle løkene jeg plantet i fjor fylte meg med glede, for nå spirer de som aldri før.
Det er meldt et fantastisk vær til uka som kommer, og det har jeg tenkt å utnytte meg av.
Nå er ventetiden over, nå skal det plantes i alle krukker og potter.

Jeg får ikke gjort så mye denne helgen, gubben har nemlig leid seg en gravemaskin.
Dermed var det gjort, han blir som et lite barn hver gang han setter seg i en gravemaskin.
Jeg vil nødig forstyrre han i arbeidet, selv om jeg skulle ønske jeg kunne arbeidet ved hans side.

Jeg får smøre meg med tålmodighet til mandag, da kan jeg surre rundt så mye jeg vil.
Det er bare kaos utenfor huset for øyeblikket, jeg skal være glad når vi er ferdig med alt.
Jeg bare håper vi får ryddet opp før 17 Mai, og at jeg blir ferdig med blomster bedet mitt. Jeg kjøpte nemlig hvit pynte stein på Plantasjen, så nå blir det spennende å se om planene mine blir så bra som jeg har sett for meg….

7 kommentarer

7 thoughts on “Små gleder

  1. åhh jeg gleder meg så mye til å se hvor vakkert det blir hos deg. Ja, du er heldig som får til å kjøre rullestolen selv. jeg håper det er mange år til hvor du er så heldig. dama mi har MS og jeg ser små endringer pga hennes sykdom. så man får bare gjøre det beste ut av det. ❤️ Kos deg masse med vår, blomster og sommer som kommer. ❤️

    1. Så trist å høre om dama di Cathrine, det må være fryktelig å være vitne til at sine kjære bare bli dårligere uten å kunne gjøre noe 💖Mange varme tanker til dere begge💜

      1. jeg ble sammen med henne i fjor og hun hadde allerede fått diagnosen. jeg var fult klar over hva jeg hoppet inn i, men det har vært det beste året (snart) i hele mitt liv. og vi nyter hvert eneste sekund sammen. det gir oss bare mer forståelse for hvor dyrebar den tiden vi har sammen egentlig er. og i mine øyne vil hun alltid være verdens beste. når jeg ser på henne, ser jeg aldri sykdommen. bare ei helt fantastisk, rå, modig og sterk jente. og vi har jo alle vår bagasje. noen mer enn andre, men alle har noe. hun aksepterer meg for den jeg er og all min bagasje. så ja, jeg føler meg egentlig bare veldig heldig som har henne i livet mitt. ❤️ Vi får kanskje ikke like mange år sammen som jeg ville fått med noen andre, men jeg vet at det vil bli de beste årene i mitt liv.

  2. Det er en flott tid vi er inne i nå. Og alt det vakre som popper opp over alt – i alle slagets farger 🙂 Det livner til!
    Lag deg så gode dager inn i våren som mulig sammen med dine 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *