Slå opp paraplyen!

Categories Blogg

Nå er jeg lei, dersom dette været skal prege hele sommeren så må vi bare rømme fra byen.
Det er jo ikke mulig å planlegge noen ting for tiden, det var ikke dette jeg så for meg i vinter.
Jeg har plantet så mye ute, men det hjelper lite når jeg ikke kan gå ut og nyte synet av det har sådd.
Alle blomstene er igjen satt under tak, for med disse nedbørsmengdene kan man risikere at alt drukner.

Den eneste trøsten er et jordbær plantene mine trives til tross for det våte været, og i år blir det MYE bær.
Men jeg har et problem, og det er gubben. Jeg tror jeg knapt fikk et jordbær i fjor, resten spiste gubben opp.
Så i år må jeg be assistentene være på vakt, for i år er det ikke Hjorten vi trenger å vokte oss for, i år er det gubben som er det største skadedyret.

Det kommer ikke på tale at gubben skal få alle godsakene for seg selv, i år er det min tur.
Men jeg håper virkelig ikke dette blir en regnfull sommer, for da går alle planene våre rett vest bokstavelig talt.
Vi har planer om å være mye hjemme denne sommeren, vi får heller ta noen småturer innimellom,
Det vil nok bli litt kjedelig for en liten gutt å være hjemme hele sommeren, så noe må vi finne på.

Men dersom dette været ikke bedrer seg til gubben starter på ferie blir valget enkelt, da pakker vi bilen og setter kursen mot Sørlandet. I dag har det vært skikkelig ille ute, det regnet ikke bare kattunger i dag men heller noe mer som lignet små hundevalper. Trommingen på soveromsvinduet mitt var så intens i dag tidlig at jeg trodde vinduet skulle ryke, greit nok at vi bor i Bergen men det får da være måte på.

Så befinner du deg i Bergen så er det bare å finne frem paraplyen, en i størrelse xxxl er nok det beste.
Jeg liker ikke å sitte inne på denne tiden, ja det er like før jeg tyr til noen drastiske valg.
Bikinien som jeg kjøpte for mange år siden er allerede funnet frem, og dersom det blir enda en uke med regn så setter jeg ut i bikinien og trosser været…

3 kommentarer

3 thoughts on “Slå opp paraplyen!

  1. Uff det regnet. Vært i Bergen en del ganger .Flott by,men regnet hver gang .Sette kursen mot Sørlandet er sikkert en god idé Selv setter vi kursen for Bjørneparken ett par dager. .Flott med alle dyrene,og de dinosaurene er så naturtro at de skremmer meg😄 Flott at jordbærplantene dine trives da.. Jeg har håp om at en tomatplante skal produsere i hvert fall noen tomater. 🍅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *