Siste del av operasjon tett vask…

Categories Blogg

Jeg trodde knapt jeg var våken i går når gubben kom utrustet hjem fra jobb , med hendene fullastet av utstyr gliste han mot meg.
Jeg tror ikke jeg har sett et bredere smil på gubben før , det var større enn selve gliset på bryllupsnatta.
Som en unge sto han stolt og viste frem det nyinnkjøpte utstyret , nå skulle en tett vask virkelig få kjenne på hvem som var sjefen i dette huset!!

 

En liten gutt stirret storøyd opp på sin far , det var nesten så jeg kunne lese tankene hans.
For hva hadde egentlig skjedd med en ellers så sliten far , hvem hadde skylden i denne mirekaløse forvandlingen??
Svaret lå på kjøkkenet , og nå stormet gubben full av iver nettopp den veien.
En liten gutt fulgte selvfølgelig hakk i hel , han kunne jo ikke gå glipp av dette opptrinnet.

 

For første gang på 13 år kunne jeg høre gubben plustre mens han jobbet , noe som igjen vekket alle faresignalene hos meg.
Så jeg gjorde det eneste riktige , jeg ropte en liten gutt ut til meg.
Jeg tok nemlig ingen sjanser med en plystrende gubbe , en liten gutt fikk heller vente til glosene begynte å komme , da var det i det minste litt tryggere.

 

Plutselig hørte jeg det , pumpa hadde blitt dratt frem.
Surklelyder som minnet mer om en våt natt på byen fylte huset.
Jeg kunne nærmest høre hvordan en vask strittet i mot , men nå hadde overmakten bestemt seg.
Vakumlydene ble stadig høyere , to arbeidshender ga alt i kampen mot en sta vask.

 

Men nå var gubben gått lei , han dro frem det største våpenet han hadde.
En pumpe på størrelse med en liten ubåt ble hentet frem , nå var det ingen kjære mor lenger.
Gubben plasserte pumpen og dro til , men at det skulle gå på første forsøk hadde han nok ikke regnet med.
Men nå hadde en vask tydeligvis fått nok av den harde behandlingen , likevel hadde den en siste overraskelse på lur.

 

For i det gubben dro til så var det som om jeg kunne høre det , en hånlig latter fra en tett vask.
En vask hadde bestemt seg , hvis det var åpne rør han ville ha så var det åpne rør han skulle få!!
Et brak kunne høres fra kjøkkenet , en gubbe hadde gått på ræv.
En vask fikk siste ordet , men selv om rørene nå er åpne, så klarer jeg ikke bestemme meg for hvem som vant til slutt…

6 kommentarer

6 thoughts on “Siste del av operasjon tett vask…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *