“Hvor er sokkene mine?”

Categories Blogg

Som vanlig ble jeg lempet i seng i går kveld , først nå vet jeg hvordan tøydukke Anna har det. Hver gang gubben tar tak i fjernkontrollen til godstolen skjer det , jeg kan se i sidesynet hvordan han gjør seg klar. Nei jeg snakker ikke om gubben , etter den hendelsen med vasken tror jeg neppe han hadde vært klar for noe som helst. Det er nemlig en i huset som har hakke mer energi , og når mor sine føtter nærmer seg gulvet så vekkes jaktinnstinktet.

Etter tennene hang han seg fast , gubben heiv meg over skuldrene mens en knurrende løveunge satt som limt til sokkene mine. Aldri har et dobesøk vært mer actionfylt , dramaet fra kjøkkenet hadde nå forflyttet seg til badet. Selv på do fikk jeg ikke fred , en liten gnager hang fortsatt fast. Bannende rev gubben av meg klærne , og når klærne begynte å fly rundt i rommet fikk en liten gnager noe annet å tenke på. Jeg vet ikke hva som fløy høyest , klærne eller en liten gnager. Det var salto og høye hopp , jeg følte i et lite øyeblikk at jeg var tilbake på sirkuses.

Etter en heseblesende økt ble jeg endelig lagt i senga , føttene var nå ute av rekkevidde for en liten gnager. Pipelyder kunne høres under meg , lettere snurt gikk en liten pelsdott ut på badet. Det var ikke før jeg sto opp i dag at jeg oppdaget hva han hadde gjort , for hvor var egentlig sokkene mine blitt av?? En leteaksjon ble satt i gang , og det gikk ikke lang tid før mysteriet var løst.

Du kan trygt si at en firbeint venn har funnet seg godt tilrette , galskapen til resten av familien har smittet over på vårt minste familiemedlem. Nattevakten har prøvd flere ganger i natt og tatt de ifra han , men en liten gnager har voktet de godt. Det var så vidt jeg fikk de på meg i morges , en sko måtte brukes som byttehandel. Jeg vet ikke hva som skjer for tiden , kanskje en der oppe har endelig forstått at denne kjerringa trenger litt liv og røre?

Når gubben i tillegg kom hjem og fortalte at han hadde lagt en plan så kjente jeg at det svimlet litt for meg , nå var Plumboen byttet ut med en vakumpumpe. Så når gubben for med guttungen på fotball trening etter middag måtte jeg igjen be en stille bønn , “Kjære Gud , gi min mann veiledning på sin vei mot vasken , og sørg for at vakumet havner på rett plass , AMEN…”

5 kommentarer

5 thoughts on ““Hvor er sokkene mine?”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *