“Sees om tre måneder”

Categories Blogg

Ja så var det den tiden igjen , i dag må jeg på ny inn i løvens hule.

Dagen i går var så god , en kjærkommen distrasksjon når jeg trengte det som mest.

For som regel tar det helt overhånd , bare tanken gir meg problemer med å puste.

Men nå er dagen her igjen , det er nok en gang tid for kontroll.

 

“Nå skal vi se , går det egentlig bra?”

To granskende øyne stirrer på meg , det er akkurat som om de ikke tror på meg når jeg sier det går bra.

Akkurat som om de ikke vil høre , for det kan da umulig gå bra når man har ALS.

Jeg blir gransket fra topp til tå , som en partikkel under et mikroskop blir jeg nøye iakttatt.

 

Jeg føler meg som et hamster der jeg sitter , fanget i et hamsterhjul uten nødutganger.

Alt jeg vil er å løpe vekk derfra , men der sitter jeg fanget i eget skinn.

Det er ingen vei utenom , alt jeg kan gjøre er å håpe på det beste.

Håpe på at den samme setningen kommer i dag også , uten at den avsluttes med et MEN.

 

For den setningen som jeg før hatet elsker jeg nå , “sees om tre måneder” er nå blitt et bevis.

Et bevis på at jeg fremdeles holder meg stabil , et bevis på at det går faktisk bra.

Det er nemlig det eneste jeg har igjen , når alle undersøkelser er tatt så er den setningen blitt min kraft.

For de tror kanskje ikke meg når jeg sier det går bra , men undersøkelsene lyver ikke.

 

Et langt liv er nok en uoppnåelig drøm , for meg er det tre måneder om gangen som gjelder.

Tre måneder til neste gang , og en setning er det jeg håper på hver gang.

Så i dag er mitt eneste håp at undersøkelsene igjen støtter meg , at de også denne gangen viser at det går bra.

For livet er faktisk bra enn så lenge , enn så lenge en kontroll blir avsluttet med “sees om tre måneder…”

3 kommentarer

3 thoughts on ““Sees om tre måneder”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *