Saltvann og måkeskrik…

Categories Blogg

For en lørdag , jeg har ikke ord nok til å beskrive hvor fantastisk den har vært. Som dere sikkert fikk med dere så tok jeg litt fri i går , jeg håper jeg er tilgitt. Jeg skjønte fort at dette kom til å bli en uforglemmelig dag , her måtte jeg bare nyte mens jeg kunne.

Det var helt fantastisk å komme kjørende inn til en speilblank sjø som glitret under solen , en skyfri himmel ønsket oss velkommen. Det gjorde også en liten gutt , men det ble fort tydelig at han hadde ikke hatt tid til å savne oss. Omringet av besteforeldre og søskenbarn hadde han nesten ikke tid til å si hallo , det var så mye som skjedde.

En liten tass storkoste seg også , og sammen med en firbeint lekekamerat sprang de rundt i åpnet landskap.

Gubben heiv seg rundt og var kokk for dagen , to engangsgriller ble kjapt fyrt opp. Dronen hadde han også tatt med , og igår kom den virkelig til nytte. Jeg derimot satt under solen og nøt omgivelsene , og første gang i år fikk huden en ny farge.

Jeg skjønner godt at en liten gutt ikke ville bli med oss hjem , selv vurderte jeg og campe i rullestolen under åpen himmel. Men igjen var gubben en festbrems , han skulle ikke sove ute! Derfor rullet jeg litt snurt inn i bilen , mens en liten gutt ble igjen sammen med besteforeldrene og søskenbarna.

Denne lørdagen lever jeg lenge på , og dagens speilbilde ble beviset på at gårsdagen virkelig hadde skjedd. Mitt barndomsparadis leverte denne gangen også , det er bare å se på bildene og nyte , er det rart jeg elsker denne plassen?

LITT solbrendt....
En liten tass koser seg på landet…
Mor og datter nyter solen…
Familiens store skøyer, min kjære far…
Livets lekeplass for store og små...
Livet er herlig….
Årets første grillmåltid...
Så kjekt å møte søskenbarna igjen...
Trampoline slår aldri feil…
Terapi på høyt nivå

Er det rart jeg elsker dette stedet?

Hytta i mitt hjerte 
Det røde naustet bringer frem mange minner 

Min bror sitt hus på andre siden av fjorden , ser du nærme nok så ser du hytta vår på andre siden 

For en dag!!!

Dronen til gubben leverer som alltid 
Fjell og hav i skjønn forening…

Min bror sitt nydelige hus

Paradis

18 kommentarer

18 thoughts on “Saltvann og måkeskrik…

  1. Hei. Herregud for et paradis. Utrolig vakkert, skjønner godt at du vil være der.
    Har fulgt bloggen din en stund. Du er veldig flink til å skrive så levende.

    Ønsker deg og familien alt godt.

  2. De bildene gjorde meg glad, og mest glad ble jeg når jeg så bildet av ditt solbrente ansikt. Det stråler av deg hvor bra du har det i det øyeblikket bildet ble tatt.
    En ting til.
    På et av bildene er det et “steinhus” uten tak. Hva er det for noe?
    Jeg er alltid nysgjerrig på slike ting..

    1. Det er faktisk et naust som min bestefar bygde en gang i tia , det var mer vanlig å bruke stein før i tia enn tre , spesielt siden det er litt værhardt der om vinteren. Det har stått sånn i alle år , jeg husker vi lekte gjemsel og lette etter skatter der når vi var små.

  3. For noen bilder, og for en plass. Så alldeles herlig ut.😍En riktig god søndag til deg og dine.❤ Stor varm klem sendt din vei…

    1. Ja dette stedet gir meg sjelefred Ina , jeg blir alltid litt trist når jeg må dra hjem igjen 💖Riktig god søndag til deg og , håper solen skinner på deg også idag 💖

  4. For en nydelig plass🤩
    Sol, sjø, familie – ivrige barn som oser av glede🌞
    Vårsola som varmer både i ansiktet og i sjelen – lykke💛
    Og bildene – ja det finnes bare ett ord – HERLIG
    Riktig god søndag til deg, håper solen har varmet idag også -det har den i Trøndelag.

    1. Ja det er lykke på sitt beste Anne Lise , det har virkelig vært en herlig helg 💖Idag har det vært rene sommeren her , men jeg tror hele landet har badet i sol i dag , håper det vedvarer 💖

  5. Så herlig! Bra dere fikk en fin dag 🤗 Så deilig ut i solen ☀️ Vi har kost med lammene i dag, de nyter også finværet 🐑

    1. Åååå så herlig Line , jeg har selv vokst opp på landet , og jeg har mange gode minner fra både kuslepp og vårglade lam som sprang lykkelige rundt 💖

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *