Så var det mandag igjen…

Categories Blogg

Jeg sluktnet som en stein i går og våknet ikke før klokken 06.00 idag , det var tydelig at alle inntrykkene hadde tatt på. Det er slike dager jeg trenger , full rulle fra morgen til kveld får alle problemer og utfordringer til å forsvinne.
Ja jeg glemte nesten at jeg var syk i helgen , det var ikke tid til å tenke på noe som helst.

Men idag var det på tide å lande , det var på tide å vende tilbake til hverdagen igjen. Likevel ble det en litt uvanlig start på uken , en veldig koselig start vil jeg si.
Vi kom nemlig veldig sent hjem i går kveld , vi rakk ikke den fergen vi egentlig hadde tenkt å ta. Derfor var vi ikke hjemme før 22.30, og da var en liten gutt ganske så ferdig. Ikke hadde han sovet noe på bilturen heller , så det var ikke så rart en liten gutt var helt skutt.

Årets første jordbær…

Kvelden endte med en hylekonsert, og det takket være et rødt stort jordbær. En liten gutt ble nemlig helt i hundre når han hoppet ut av bilen igår , det var kommet røde jordbær på plantene våre!! En helg borte var alt som skulle til , vi ble ønsket velkommen hjem av flere røde jordbær. Det første jordbæret ville en liten gutt ha , han sto og trippet utenfor inngangspartiet. Men før han hadde fått sukk for seg hadde gubben plukket det , og like etterpå hadde han spist opp hele bæret.

Han hadde nemlig ikke fått med seg at en liten gutt ville ha det, og da hjalp det ikke at det var flere jordbær på plantene. Skaden hadde allerede skjedd , en liten gutt var rasende sint der han lå på sofaen. Vi fikk han i seng til slutt, men han roet seg ikke før nærmere 23.30. Da var det kanskje ikke så rart at gubben ikke fikk han opp i morges, det var rett og slett umulig å få en liten gutt til å stå opp. I halvsvime lå jeg i senga når gubben kom inn og lurte på om jeg kunne ha han hjemme i dag, og jeg sa ja før jeg hadde tenkt meg om.

Klokken 08.00 sto en forvirret gutt i soveromsdøren min, hvor var pappa blitt av?? Til en liten gutt sin store glede kunne jeg fortelle at han skulle få være hjemme med meg i dag , og da sto jubelen i taket. Så vi har kost oss i hele dag , både ute og inne.
Men jeg var litt glad for at naboen var hjemme når vi gikk ut idag, han tok gledelig med seg en liten gutt for å spille fotball. Det var egentlig like greit at han kunne slite ut en liten gutt, for ellers måtte jeg ha kjørt som en tulling opp og ned gatene her.

Akkurat det var jeg ikke helt klar for i dag , så når naboen kom så jeg mitt snitt til å få han til å underholde en liten gutt. Jeg kjente at jeg var litt sliten idag , men det er vel lov etter en slik helg. Nå er jeg glad for at det nærmer seg leggetid for en liten gutt , for selv om dagen har vært koselig så har det gått i ett her i dag. Jeg er ihvertfall glad for en ting, at jeg kan styre TVen selv har virkelig kommet til nytte idag….

9 kommentarer

9 thoughts on “Så var det mandag igjen…

    1. Jeg begynner å lure på om du er synsk eller noe 🤣Jeg hadde ikke sjekket listen før jeg leste meldingen din , tenk at jeg for helt til topps💖

      1. Håper virkelig du klorer deg fast der opp og at mye gøy og positiv hjertevarme kommer din vei <3 Får jo satse på at dette er ditt år på alle måter 😀

        1. Du er bare god du, men jeg tror nok dette blir en nyte mens man kan hendelse💜Men nye opplevelser takker jeg aldri nei til, de må gjerne komme i bøtter og spann💜

  1. Fantastisk å få følge deg og det gleder meg stort alt du fikk oppleve i helgen. Håper denne uken blir god – at ikke «landingen» etter helgen blir for knallhard. ❤️

    1. Foreløpig går det forbausende bra , selv om jeg har gjort mye så merker jeg ingenting enda💜Håper du får en strålende dag Mariann , og at solen titter frem hos deg i dag🌞

  2. Det er dama si det! Som fløy til topps både bokstavelig og på blogglista. Gratulerer med begge deler!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *