Så var det helg igjen…

Categories Blogg

Vi har tatt livet med ro i dag , og når jeg sier vi så mener jeg meg og en liten tass. Vi har vært like trøtte begge to , jeg hadde ingen krefter igjen når jeg våknet i dag. Selv synet av solen på himmelen ga meg ingenting , alt jeg ville var å sove bort formiddagen. Men jeg kjenner meg selv så godt nå at jeg vet at det hjelper ingenting , så når jeg fikk datamaskinen min fremfor meg så gjorde jeg som alltid gjør på tunge dager , prøvde å begrave meg i arbeid for å få tankene over på noe annet.

I dag ble en oppgave om ALS redningen , jeg er nemlig blitt forespurt om jeg ville lage en Takeover. Jeg skjønte fort at dette ville ta litt tid , så jo fortere jeg begynte på den jo fortere ville jeg bli ferdig. Så idag har jeg skrevet så mye at øynene til slutt gikk i kryss , likevel har jeg mye igjen. Men det fikk i det minste tankene mine over på noe annet , om ikke annet for en liten stund.

Det beinet er MITT!

Takk og lov for at det er fredag , bare tanken på at det nå var helg ble som en livbøye for meg. Det hjelper alltid på når familien er samlet , spesielt når jeg ikke klarer å bli kvitt angsten. Familien min er min største terapi i hverdagen , jeg tror jeg må være den eneste moren som faktisk blir glad når jeg hører barna krangle seg imellom. Nå var det heldigvis ikke så mye krangling i dag når de kom hjem , snarere tvert imot. Lykkelig over at det var helg kom de smilende inn døren en etter en , og det største smilet var det en liten gutt som hadde.

Igjen hadde han med seg en overraskelse hjem , to små planter kom han løpende inn med. En bønneplante og en paprikaplante hadde han med seg hjem fra barnehagen , plutselig kjente jeg at jeg ble en smule svett i pannebrasken. For blomster er en ting , det er noe helt annet med slike planter. Det hadde vært så fint om vi hadde fått de til , og med vi så mener jeg selvfølgelig meg. Men akkurat slike planter er utenfor mitt ekspert område , såååå grønne fingre har jeg ikke dessverre.

Så nå må jeg vel Google meg frem til hvordan jeg skal gjøre dette , ja hvis ikke dere har noen tips da? Barnehagen vet hva de skal gjøre for å sette oss foreldre på prøve , hva skjedde med å plante noen solsikker? De er jeg nemlig blitt ekspert på å få til etter fire barn , men bønne og paprikaplanter har jeg aldri fått før.

Men to små planter fikk ihvertfall angsten til å forsvinne , en ny følelse har tatt over den plassen. En følelse av prestasjonsangst har nå dukket opp , så nå vet dere hva jeg skal gjøre denne helgen , mens noen vokter over kjøttbeinet sitt så må noen vokte over planter…

7 kommentarer

7 thoughts on “Så var det helg igjen…

  1. Plant bønneplanta og paprikaplanta over i litt større potter med hull. Bønner er ganske hardføre, så når det ikke er fare for for lave nattetemperaturer kan du sette den ute på et sted kanskje litt i le og med mulighet til å klatre litt. Du vet Jack og bønnestengelen? (Eventyr) husk på å vanne (kanskje ikke det største problemet i Bergen)
    Papriks trenger litt mer varme. Et solrikt vindu til det blir godt og varmt ute.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *