Så var det fredag….

Categories Blogg

Jeg kan nesten ikke tro at det er meldt dårlig vær i morgen. Ute skinner sola på en skyfri himmel, jeg kan bare håpe i det lengste at det holder seg opplett i helga. Det er jo typisk at det skal begynne å bøtte ned nå som det er helg. Jeg hadde sett frem til en helg med godt vær og mye uteaktiviteter.

Formiddagen har bare rast avgårde. Før lunsjtider var jeg i banken sammen med min datter for å ordne henne nettbank og bankid. Det er på sine barn at man ser tiden går. Nå når hun er i full gang med skole søknader og sertifikat, så må hun ha kontroll på dette selv. Så da var det ingen vei utenom, bankid måtte på plass.

Men det var så deilig vær ute at det gjorde bare godt å komme seg ut litt. Når vi er ute på ærend så går tiden så altfor fort, men vi hadde et mål om å rekke herre stafetten, og det gjorde vi. Besøk skulle vi også få, så det var bare å komme seg hjem i full fart.

Min bror og fruen skulle komme innom i dag. De bor i Stavanger og skal tilbringe noen dager inne på hytta i Sogn. Jeg hadde på forhånd avtalt med mine foreldre at de kunne komme ut litt før så vi fikk ordne litt. Min bror har bursdag i morgen og da passet det bra med en liten feiring idag.

Min mor hadde bakt en nydelig ostekake, og til å være første gangen hun lager ostekake, så må jeg si at jeg var mektig imponert. Den smeltet på tungen og var så frisk og god at smaksløkene hadde sin egen feiring i munnen. Den blir nok bestilt flere ganger.

Jeg kjenner på både hode og kropp at jeg er sliten for tiden. Sliten av alt mas om ting som må ordnes, mailer som må besvares og purringer jeg må sende de ulike instanser. Selv om jeg får hjelp til ulike søknader, så er det alltid opplysninger jeg må svare på, og ting jeg må nøste opp i når det går for lang tid.

Det hele toppet seg i går når det kom et uventet brev fra Nav. Jeg ante ugler i mosen når jeg leste tittelen :”Nav har gjort et etteroppgjør av uføretrygd 2017″. Ja du leste riktig, 2017 faktisk! De har tydeligvis fått inntekts opplysninger fra skatteetaten fra 2017, og ut i fra de har så Nav kommet frem til at jeg har fått for mye barnetillegg på uføretrygden min.

Så nå må jeg betale tilbake 6000 kroner. Det bare rablet over for meg i går kveld. Beløpet er kanskje ikke så stort, men det er prinsippet her jeg blir forbanna på. For her sitter jeg med den verste sykdommen man kan få, hjelpesløs og forsvarsløs, men det er tydeligvis ikke en god nok grunn for Nav. Nei nå må jeg til enhver tid gå inn og sjekke tilleggene mine på trygden også.

Jeg trenger ikke bare kokk, renholdere, hunde og barnepass, nå trenger jeg faktisk en regnskapsfører i hus også. Hvordan mener Nav at jeg skal klare å holde oversikt over uføretrygden min til enhver tid. Jeg har tydeligvis vært altfor godtroende som har tenkt at Nav har et ansvar for at utbetalingen stemmer, men den gang ei.

Jeg orker bare ikke å tenke mer på det, for da ødelegger jeg hele helgen. Jeg velger heller å glede meg over at denne dagen har vært fin, med koselig besøk av mine nærmeste og enda et gull til Norge. Isak var ihvertfall tydelig fornøyd med at onkel og tante kom på besøk. Han og tanten har herjet vilt her, vært på skattejakt og slåss mot pirater. Så nå er han temmelig sliten der han sitter og ser barne tv.

Håper dere alle får en nydelig kveld, og avslutter bare med å si :”Heia Norge”!!! 

4 kommentarer

4 thoughts on “Så var det fredag….

  1. Alt en skal måtte forholde seg til. Godt du klarer å nyte det gode været tiltross for at NAV prøver å skye det over for deg.

    1. Ja det er ikke måte på til tider. Men det er bare å legge det til side og heller prøve å fokusere på det som betyr noe 🧡Riktig god helg🧡

  2. Takk for i går alle sammen. Kaka og selskapet var vidunderlig 👍 Nå skal vi feire Freddy på hytta med sjøsetting av båt og litt garnfiske så blir han nok fornøyd 😜 Synd med restkrav fra NAV, de gir ikke med dørene. Ha en flott helg 🎉🎂🎉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *