Så kom skyene tilbake…

Categories Blogg

I dag våknet jeg opp uthvilt , og det kom godt med. Gubben nevnte det nemlig i går , i dag var det tid for nok en spaopplevelse. Så etter at hjemmesykepleien hadde gitt meg med medisin så var det bare å gjøre seg klar , men i dag var jeg forberedt.
“Nå går vi igjennom såpeflaskene kjære , og den det står intimsåpe på skal ikke i håret på hodet”

Her er englene jeg kjøpte , de passet veldig fint på bordet...

Jeg ble skrubbet og gnikket fra topp til tå , jeg følte meg som en nypolert bil der jeg satt. Omringet av såpebobler og skum så jeg ikke gubben igjen , alt jeg skimtet var to rue arbeidshender som prøvde å gripe fatt i meg. Men når du bruker en hel flaske med shower gel på en liten kropp så vil det få konsekvenser , jeg ble nemlig sleip som en ål.

Hver gang han prøvde å gripe tak i armene og beina mine så glapp de unna som en sleip nyfisket fisk , og jeg var så sleip at jeg var i ferd med å gli ut av dusjstolen. Men vi kom oss igjennom denne spabehandlingen også , helberga begge to.

Idag har det vært en annerledes fredag , med både gubben og min datter hjemme så har det vært full rulle. De har holdt på utendørs i hele formiddag , min datter har klippet gress mens gubben har holdt på i garasjen med diverse ting. Jeg har sittet inne og sett på Ragnarok , en serie jeg er blitt helt hekta på. Jeg har alltid vært interessert i norrøn mytologi , jeg tror til og med gubben fattet interesse for serien når han kom inn for å ta en pause.

Alle foreldrene fikk med seg frokost når de leverte barna sine i dag , det blir vemodig når en liten gutt slutter i denne flotte barnehagen…

Så det hele endte til slutt opp med at vi alle ble sittende og se på serien sammen , og min datter og jeg hadde en intens diskusjon om hvem som var hvilke guder. Vi fant ut av de fleste , den eneste vi mangler nå er hvem som er Odin. Det er så kjekt når vi finner serier som skaper diskusjon og engasjement , så jeg har virkelig kost meg i dag.

Tror jeg må plante om plantene til en liten gutt enda en gang , de vokser som aldri før…

I dag kom også skyene tilbake over Bergen by , men jeg tror vi trengte en pause fra sola nå. Vi får satse på at solen kommer tilbake i morgen og skinner resten av helgen , for jeg har mange planer i helgen. Nå vil jeg gjerne få de pallekarmene som gubben tok med seg hjem , jeg har nemlig en plan om å plante alle tulipanløkene mine i en av de. Noe må jeg gjøre for å holde Hjorten unna , og kassene skal jeg plassere en plass der ikke Hjorten kommer til.
Men først skal jeg nyte fredagskvelden sammen med mine , godteriskåla er fylt opp og alt ligger tilrette for at dette skal bli en god kveld….

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Så kom skyene tilbake…

  1. En ting til du kan gjøre, er å spraye hvitløk på tulipanene. Her blir de ikke lenger spist av hjort eller rådyr 😊
    Koselig å lese om dagen deres! Nyt sommeren videre, med både sol og regn. Vi har flotte dager i Trøndelag også nå 🌞

    1. Åååå det har jeg aldri hørt om før , men hvordan gjør du det? Her graver de opp løkene og alt , jeg er rimelig frustrert her jeg sitter.
      Nyt sommeren dere også , var egentlig litt deilig med litt duskregn idag 😊

      1. Du tar 3-4 fedd hvitløk i et stort glass. Jeg bruker et av de største norgesglassene på rundt en liter. Så koker du på vann, heller oppi, og lar det stå noen dager.
        Så fyller du vannet på sprakende. Men gjør det utendørs for det lukter sterkt 😄
        Da holder du hjorten unna 😀

          1. Håper du opplever samme effekten som vi gjør 😀 Sprayer det på rosene vi setter på grava også. Etter vi begynte med det, har rosene fått stå til de visner 🙂 Bare husk at det lukter veldig med det samme. Så lurt å sprøyte det på kveldstid når 😁

          2. Ja håper også det , i morgen får vi prøve å lage en blanding. Hvis dette fungerer så fortjener du en blomst som takk , for nå har jeg prøvd det meste uten hell🤨

  2. Kan anbefale en serie på Netflix som vi er blitt helt hekta på dersom du takler at de prater finsk/russisk. Den heter “Sorjonen”. Gi den en sjans 😃

  3. Spabehandlingen du beskriver fikk meg til å smile hjertelig… herlig måte du forteller.🤩Kjærlig humor midt oppi all virkelighet.
    En fin og koselig helg ønskes flotte dere..🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *