Så kom den…

Categories Blogg

For noen måneder siden fikk jeg en henvendelse om et intervju, og det var VG som tok kontakt. En herlig dame som heter Hege ville gjerne høre livshistorien min, og det var da jeg skjønte at denne repotasjen kom til å bli stor.
Vi avtalte et møte, og plutselig var dagen der.

 

Dette var i fjor høst, og den dagen glemmer jeg aldri. Noen ganger møter man på mennesker som har et hav av medmenneskelighet, og Hege var en sånn person.
Selv om jeg var veldig dårlig den dagen så ble det et hyggelig møte, og i tillegg hadde hun med seg en fotograf som tok noen nydelige bilder. De var så fine at jeg tror jeg må be om å få kopier.

 

Siden den gang har det vært mye mail korrespondanse frem og tilbake, for livshistorien min er ganske så spesiell.
Det viktigste for meg er barna, de måtte godkjenne utkastet før jeg gikk videre.
Jeg hadde aldri delt livshistorien min dersom de hadde vært tvilende, for det siste jeg vil er at de skal føle seg utlevert.

 

Jeg må innrømme at jeg har grugledet meg til denne dagen, for livet mitt har ikke vært en dans på roser akkurat. Likevel er jeg takknemlig for den egenskapen jeg har fått etter alle motgangen, jeg har fått en indre styrke som jeg virkelig har bruk for i dag. Men jeg må innrømme at det føles nakent å dele min sårbarhet med så mange, men jeg gjør det for å fronte en sykdom som er så hjerterå.

 

Jeg gjør det for å spre et budskap, for selv med en sykdom som ALS så er det mulig å leve et godt liv. I dag kom repotasjen i VG helg i papiravisen, og i morgen kommer den på nett. Gubben dro ut tidlig idag for å sikre seg en avis, så nå skal vi sette oss ned å lese. Jeg regner med at det blir noen tårer, men jeg er så takknemlig for at jeg fortsatt  kan sitte her og dele min historie….

27 kommentarer

27 thoughts on “Så kom den…

  1. Så bra du deler din historie👍. Skal kjøpe avisa og lese. Heier på æ og dine 😊. De små gleder er viktige. I Finnmark ser vi nå sola etter 2 mnd uten. God helg☀️ 😎

    1. Åååå jeg husker hvor mektig det var å se sola igjen etter en lang vinter, når jeg bodde i Vardø fikk alle skoleelevene fri første soldag💖

  2. Fra dødsdom til håp var en flott tittel på reportasjen.
    Jeg gleder meg til å lese den.

  3. Egentlig har jeg slutta å kjøpe aviser, men i dag hoppet VG opp i handlekurven 😃.

    Synes reportasjen ble bra, jeg ! Vi som følger bloggen din klarer nok ikke helt å vurdere hvilket inntrykk den kan gi, i allefall ikke jeg, for vi har grått, ledd, blitt rasende på dine vegne, og fylt av beundring over stort og smått du får til allerede👍❤️.

    Stemmen din er et kapittel for seg! På den ene siden så svak, men på den annen: SÅ sterk !

    Ha en god kveld med dine kjære 💖🤗🌻

  4. Det skal jeg lese i morgen.Jeg kom tilfeldigvis over bloggen din via en felles Facebook venn. Leser den hver dag og er virkelig imponert over deg.Du gir oss et bilde av hvordan det er å leve med en uhelbredelig sykdom men likevel finner du mange gleder. Vi friske har mye å lære av deg 💖

    1. Tusen takk gode deg, jeg er så takknemlig for at du og alle andre følger meg.
      Dere gir meg så mye hver eneste dag, takket være dere har jeg fått en stemme igjen 💜

  5. Gleder meg sååå til å lese nettutgaven i morgen. ALS trenger å bli frontet. Den rammer hardt og brutalt, å hver og en av oss burde vite mer om denne forferdelige sykdommen. Kanskje det er det som skal til for at det i framtiden forskes mer på den. Klem til deg Vivian, og god helg til deg og dine.

  6. Vivian. Jeg sitter her midt i natta. Har nettopp lest din historie på VG nett. Teksten ble til tider uklar bak tårene. For en historie du har. Jeg kjenner at jeg blir nummen og nesten litt frossen i kroppen av å lese noe så sterkt. For et menneske du er, Vivian. <3 Så sterk, så flott og så beundringsverdig. Jeg har en sånn dyp respekt for deg og det motet du er i besittelse av. Du er helt rå! <3
    Sender deg en haug med gode klemmer. <3<3

  7. Leste akkurat om deg i VG, og det var utrolig sterkt å høre historien din. Sender deg og dere alle de beste tanker! Tusen takk for at dere deler dette. Håper dere får en flott søndag! Klemmer.

  8. Hei og god søndag. Har nettopp lest historien din på VG nett.Fulgt deg noen årpå blogg men enda sterkere lese historien din Vg nett. Dokker er en super flink, god familie. Og du i særklasse Vivian. Ha en fine søndag og du MÅ være stolt av deg selv, gubben og flotte barna/ungdommene dine.

    1. Tusen takk Karianne , tusen takk for fine ord. Ja jeg er fryktelig stolt over familien min, måten de har taklet all motgang på er bare ubeskrivelig. Jeg hadde aldri klart dette uten de, de holder meg oppe hver eneste dag 💖

  9. Det var lit av en overraskelse det der ass!
    Jeg hadde faktisk tatt med avisen inn pp toalettet da et besynderlig kjent ansikt brått dukket opp der, så ‘kællen’ lurte jo først på om jeg var i ferd med å bli dratt med i sluket eller noe i det han hører en masse rop og hyl innenfor den døren! 😀 😀 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *