Takk for alt dere gir meg…

Categories Blogg

Det føles nesten uvirkelig ut at jeg sitter her seks år etter, og fortsatt kan bruke to øyne til å få ut mine ord.
“Æ e så stolt over dæ kjære” sa gubben i går, “du har virkelig satt avtrykk etter deg”. Jeg kjente hvor rørt jeg ble, for det betyr så mye at mine kjære ser hvor mye arbeid jeg legger ned.

Aldri hadde jeg trodd at to øyne kunne gjøre så mye, for det å skrive med øynene har ikke alltid hvert like lett.
Det tok mange måneder med trening før jeg klarte å skrive flere setninger, for som resten av kroppen må også øynene trenes opp på utholdenhet.
I går bladde jeg meg tilbake til mitt første innlegg i 2018, og det var ikke mange setninger jeg klarte å få ned da.

Men her sitter jeg fire år etter, skriver bok og innlegg som aldri før.
Det viser bare at alt er mulig bare man vil det nok, man må bare ta tiden til hjelp og ikke gi opp.
Likevel må jeg nesten be gubben om å klype meg i armen, for denne bloggen har gitt meg mye mer enn jeg noensinne kunne drømt opp.
Og det har jeg dere lesere å takke for.

Tusenvis av mennesker klikker seg inn på bloggen min hver eneste dag, jeg får frysninger bare av å tenke på det.
Jeg gikk fra å sitte i ensomhet hjemme i min egen stue til å få et helt nytt liv. Stemmen min var i ferd med å forsvinne når dere plutselig dukket opp.
Sakte men sikkert gjorde dere stemmen min sterkere, og nå lever ordene mine sitt eget liv.

Som om det ikke er nok så har dere i tillegg stått sammen med meg når det har stormet som verst, dere står alltid klar med en hånd om jeg trenger det. Takket være dere har jeg fått en meningsfull hverdag igjen, noe å stå opp til hver dag. Det hadde jeg aldri trodd for seks år siden, et altoppslukende mørke har blitt erstattet av et varmt strålende lys.

Så idag vil jeg igjen si takk, tusen takk for alt dere gir meg.
Hver dag mottar jeg en nestekjærlighet så stor, og jeg skulle ønske alle fikk føle på det samme.
Takket være dere har jeg fått et liv, og jeg har ikke ord nok til å beskrive hvor mye det betyr. Så tusen takk for at dere alltid er der, jeg er så takknemlig for at dere gjør stemmen min sterkere…

31 kommentarer

31 thoughts on “Takk for alt dere gir meg…

  1. Takk for at du deler🥰og ikke minst at du er Vivian ikke ALS 💪🏻🥰ett flott og omtenksom menneske som gjør en forskjellig for mange mennesker . Takk igjen kjære du 🌸🌸🌸🌸❤️

    1. Så flott at du skriver nettopp det Katrine, det er akkurat det jeg prøver å formidle 💜
      Tusen takk for at du følger meg , det betyr så uendelig mye for meg💖

  2. Du skal vite at det du deler gir inspirasjon til å være et bedre menneske, dine ord er verdt så mye, jeg er så utrolig imponert over deg og det menneske du er ❤

    Takk for at du lar oss få være med inn i DIN hverdag, ditt liv og dine tanker💪

    Stor klem til deg

  3. Tusen takk for at du lar oss få et innblikk i livet ditt! Jeg har lært enormt mye, og er full av respekt. 😍

  4. Det er godt at verden går fremover, har mange ganger tenkt på det….Hva om eg hadde blitt syk for, la oss si 40år siden? Da hadde situasjonen vært en annen, mest sannsynlig hadde eg sittet hjemme, omtrent som nå, men garantert at eg hadde følt meg ensom. Er sååå glad for at eg tok spranget i 2006 og kastet meg på sirkuset her på nett og DET er eg også glad for at du gjorde <3 Det er utrolig hva som kan utrettes fra sin egen go`stol – Du er en helt for mange og en trøst for andre. Du inspirerer, gleder og rører – Det vil ta mange 10 år før dine spor slettes om ikkje aldri! Du betyr mye for meg og for andre <3 Lag deg en deilig søndag Vivian, regner med det er litt rotet ute hos dere også etter siste døgns herjinger?

    Go`klem Vibbedille 😀

    1. Gode Vibbedille , jeg er så takknemlig for at jeg har blitt kjent med deg 💜
      Du har et stort hjerte kjære deg, og du har fått en spesiell plass i mitt 💖Tusen takk for fine ord , jeg kan si det samme om deg, jeg elsker bloggen din og noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde oppdaget den tidligere 💜

  5. Det er vi som skal takke Vivian. Vi er heldige som har deg i livene båre. Som kan lese om dine humoristiske beskrivelser SV hverdagen med en finnmarking. Som kan le og gråte og li forbanna sammen ed deg. Og ja, blogg gir mening g og samhold

    1. Tusen takk gode deg , takk for alle gode ord og en utstrekt hånd når jeg har trengt det som mest. Jeg er så glad for å ha fått dere alle inn i livet mitt.

  6. Tusen takk til deg, Vivian! Du har gitt og gir oss et unikt innblikk i hvordan det er å leve med ALS og hvordan familielivet utarter seg på godt og vondt. Du er rasende dyktig til å skrive,og du har en snert i dine uttrykk som får meg både til å le og gråte. Atter en gang: Tusen takk til deg og din familie for at dere lar oss ta del i livet deres💜

  7. Tusen takk for artikkelen i VG Vivian, og takk for bloggen din. Det du setter ord på betyr mye for meg og sikkert mange andre; HÅP. At du klarer å føle håp med den diagnosen du har er enestående – at du klarer å gi håp til andre er helt utrolig❤️

  8. Jeg har dessverre ikke fått tak i VG. Skulle gjerne lest den artikkelen.Ellers må jeg bare si at det er fantastisk å lese bloggen din hver dag.

  9. Kjære deg :Er egentlig vi lesere som skal takke/har lært en del av å lese bloggen din 😊🙏Den må eg ha med meg hver dag 😊Leste artikkel i VG magasinet i går.Det blei nokre tårevåte minutt 😢Så bra skrevet/og godt fleire får innblikk i eit liv med ALS/og hva det innebærer 🙏Alle gode tankar vidare til deg og dine 😊💖

  10. Du er helt fantastisk og et STORT forbilde!!👏🏻👏🏻👏🏻 Helt utrolig hva du får til, til tross for dine begrensninger👏🏻👏🏻👏🏻 Dypt imponert – heier på deg og de flotte folka du har rundt deg❤️

  11. For en utrolig sterk historie du har og en fantastisk blogg som jeg kommer til å følge fremover💜
    Du er utrolig flink til å skrive. Virkelig imponert over alt du får til. Helt sikker på at du gjør en forskjell for veldig mange der ute med alt du deler🤗Du er heldig som har en så fin familie og de er sååå heldige som har akkurat deg❣️

    1. Tuuuusen takk for så mange fine ord, og jeg er så glad for at du har lyst å følge meg videre💖
      Det er takket være dere lesere at jeg har fått en stemme igjen, og det betyr så uendelig mye💜

  12. Takk for at du og dere deler! Veldig fin artikkel, fint å få vite litt mer om fortiden din som du kanskje har delt på blogg før jeg startet å følge deg. Håper også du kan få oppleve mange gode år til, og gjerne konfirmasjonen til lillegull! ❤

  13. Jeg har jobbet sammen med de som formidler alternativ og supplerende kommunikasjon, så jeg har fått prøve å styre en datamaskin med øynene. Det krever helt klart mye trening. Tror vi kan være enige om at innsatsen kan være verd strevet! God klem til deg 🤗

  14. Artikkel lest, og det var fantastisk godt skrevet. Du har en evne til å ta oss med på dine reiser, på en måte som gjør meg trist og glad på samme gang. Så mye motgang og sorg, klarer du på en måte bare du kan, å lede oss gjennom med en kjærlighet, styrke, og vilje som er helt utrolig. For meg utstråler du en trygghet som betyr mye for meg i det daglige. Du sitter syk, og skriver med øynene, uten mulighet til å bevege deg, allikevel er du en mentor for så mange mennesker. Takk Vivian, for at du er du. Kjempeklem fra meg.

    1. Åååå kjære Ina, tusen takk for alle dine ord 💖Det er jeg som skal takke dere, hver dag mottar jeg en nestekjærlighet så stor , dere gir meg styrke til å fortsette med denne bloggen hver eneste dag💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *