En siste sjanse….

Categories Blogg

Jeg skulle ønske vi kunne gå hånd i hånd langs en øde skogsvei, bare deg og meg, være i ett med naturen, en stille stund bare for oss, kunne skru tiden tilbake, og bare være kjærester igjen.

Jeg skulle ønske vi kunne danse sammen igjen. Til vakker musikk, kinn mot kinn, hjerte mot hjerte slår de i takt. Bare deg og meg på dansegulvet til himmelske toner, for i dine armer er jeg trygg.

Jeg skulle ønske vi kunne dra på biltur sammen. Med vinduene nede en varm sommerdag, vind i håret, favorittlåta på radioen , deg og meg syngende til den samme melodien, på vei til et ukjent sted, eller bare på vei hjem.

 

Jeg skulle ønske vi var på vidda igjen. Suse over snødekket landskap, hvitt så langt øyet kan se, jeg som klamrer meg tett inntil deg mens vi beveger oss hastig over endeløse vidder.

Jeg skulle ønske vi var på hytta i vinterland igjen. Med knitring fra peisen, snødekte vinduer og den svake duringen fra aggregatet på utsiden. Med stearinlys i hvert et vindu mens jeg hviler meg i din lune armkrok.

Jeg skulle ønske vi sammen kunne leke med barna igjen. Sammen i eventyrland, bare oss, bekjempe troll og redde prinsesser. Meg og deg i altoppslukende lek med barna, et øyeblikk fylt av latter og glede.

Jeg skulle ønske vi kunne skrive om historien, lage nye kapitler som i en bok. En bok med kjærlige ord og gode stunder. Jeg skulle ønske vi kunne hoppe tilbake i tid, til en lykkelig og bekymringsløs tid, en tid for et ungt kjærestepar som så lyst på fremtiden, dit vil jeg tilbake, bare en eneste gang til…

 

25 kommentarer

25 thoughts on “En siste sjanse….

  1. Du er flink å få frem dine tanker.Både trist og fint å lese. Tenk om du kunne fått bare en dag hvor dine ønsker ble oppfylt.

  2. Så vakkert men også vondt å lese. Skulle så inderlig ønske du kunne få dine ønsker oppfylt , så du kunne få oppleve alt igjen en siste gang til ❤️❤️
    Gode klemmer din vei

  3. Så sterkt og nydelig å lese- tårene begynte å renne her💜Du er så utrolig god til å få meg til å reflektere over hvordan det kan være å ha ALS. Dette som du skriver skulle vært pensum i ulike helsearbeiderutdanninger. Så nydelig bilde av deg og gubben💜

  4. Jeg gråter for deg og for Bjørn og oss som står der med dere og har så lyst å skru tiden tilbake og cruice avgårde med armen ut av vinduet. Det er så vakkert og vemodig det du skriver.
    Jeg ønsker deg vakre soloppganger og solnedganger.

    1. Ja du vet hvordan det er Lise, av og til skulle man ønske at man hadde en tidskapsel 💜Mange varme tanker til deg og Bjørn , måtte dere få mange gode dager til 💖

  5. Nydeleg tekst, du er veldig flink med ord. Eg les bloggen din kvar kveld, det siste eg gjer før eg skal sove, det får meg til å verdsette alle dei små tinga i livet. Eg syns du er så flink til å sjå positivt på livet, til tross for sjukdommen og all motstanden du har møtt. Takk for at du deler med oss.

    Eg lurer på om du nokon gong har skrive om korleis du og finnmarkingen din møtte kvarandre?

    1. Tusen takk kjære deg , jeg blir helt rørt her jeg sitter💖Det betyr så mye for meg å høre at dere setter pris på ordene mine, det gir meg styrke til å fortsette å dele. Ja jeg mener jeg har skrevet om vårt første møte, jeg kan se om jeg finner det.

      1. Fy søren som du rører alt i meg gjennom ordene du formidler❣️
        Sender varme tanker, masse kjærlighet og pågangsmot!!!
        Ta vare på de gode minnene du har og helt tydelig at du er god på å gjøre det umulige mulig🌸
        Heier så enormt på deg!!!
        Du er rå💪🏼

  6. Leste kommentaren fra Janne og tenker at det var et utrolig godt forslag.Hvorfor har ingen tenkt at du/dere med ALS burde bli brukt i undervisning på helsefag utdanninger. Får jo bare håpe rette vedkommende får dette med seg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *