Så fikk jeg oppleve det også…

Categories Blogg

Så ble det krig i Europa, jeg er helt rystet her jeg sitter.
Jeg har egentlig ikke ord igjen, Russland er ikke et land man spøker med.
I dag går tankene mine til Ukraina, jeg kan bare forestille meg den redselen de nå sitter med. Putin er nådeløs, og nå er det på høy tid at han stilles til ansvar.

Jeg tenker også på øya i mitt hjerte, den lille øya som på godværsdager kan se Russland i det fjerne. Men det er ikke bare fordi de ligger nærme at jeg er bekymret, nei nå tenker jeg på globusen som amerikanerne har innstallert der oppe. Det er en kjent sak at Putin har hatt Vardø i søkelyset lenge på grunn av denne globusen, han er ikke særlig fornøyd med å bli overvåket.

Det er nemlig en av grunnene til at disse globusene ble innstallert på øya, og det er kommet trusler fra Putin mang en gang opp igjennom årene.
Jeg husker hvordan vi spøkte med det når jeg bodde der oppe, at dersom det ble krig i Europa så hadde Vardø blitt første mål.
Men i dag ble det altså reelt, krigen vi spøkte om den gangen er nå i gang.

Jeg må innrømme at jeg er bekymret, for Russlands leder er en løs kanon.
Det er vel nettopp dette vi har fryktet i alle år, ble det krig igjen en dag så var det Russland vi fryktet mest. Det føles egentlig ganske så uvirkelig ut, jeg tror ikke jeg har forstått det enda. Dette er en dag for historiebøkene, og jeg vet ikke hva jeg skal tenke om det.

Nå ber jeg bare en stille bønn om at dette ikke eskalerer, men samtidig bør dette angrepet få konsekvenser. Vi kan ikke bare sitte og se på at en mann gjør akkurat som han vil, så nå venter jeg i spenning på hva neste trekk blir. Jeg er ikke redd for at dette går utover Nato land, for da er det over og ut for Putin. Likevel er dette skremmende, ingen hadde vel trodd at det skulle gå så langt.

Min frykt for å få korona druknet i dag, når jeg tenker på hva befolkningen i Ukraina går igjennom idag så blekner mine bekymringer i forhold. Gubben blir i det minste bedre for hver dag som går, men idag merker jeg på kroppen at noe ikke helt stemmer. Så nå krysser jeg bare fingrene for at det ikke er min tur nå, og jeg ber en stille bønn om at Putin vil komme til fornuft….

14 kommentarer

14 thoughts on “Så fikk jeg oppleve det også…

  1. Ja jeg kan ikke si jeg syns noe om dette, det er litt skummelt på mange måter. Som du sier så får vi håpe at dette ikke eskalerer og vi krysser fingra for det.

    Krysser fingrene også for at det du føler ikke helt stemmer i kropp i dag IKKE er corona❤🤞

    1. Ja det tror jeg vi er mange som er enig med deg i, at Putin har fått lov til å holde på sånn så lenge er for meg uforståelig. Håper han tar til fornuft snart og trekker seg ut.

  2. Jeg sender alt mitt håp og alle mine varme tanker og gode ønsker både til Ukraina og til deg i dag❤❤

  3. Jeg synes også dette er skummelt. Bor i Finnmark, og Russland er nært. Under den kalde krigen hadde NATO planer om å bombe Finnmark hvis Russland gikk inn i Finnmark. Regner med at dette ikke er aktuelt nå, men den godeste Putin er noe uforutsigbar. Håper denne krigen avsluttes raskt.

  4. Dette er utkommet av at vi lar psykopater styre verden..
    Vi må for all del ikke glemme det russiske folket oppe i dette! Det er Putin som er drittsekken her, ikke russerne..

    1. Det er kun en mann som har skyld i dette og det er Putin, han bryr seg lite om sitt eget folk. Det er bare synd at det til syvende og sist er folket i Russland det vil gå utover, alle disse sanksjonene vil gå utover uskyldige mennesker.

  5. Russland er IKKE å spøke med nei 🙁 Dette er ikke bra og veldig skummelt.
    Huff da…. håper ikke det er korona som sniker seg på…. 🙁 Og får du det, da håper jeg det er et lite blaff!!!!
    Lag deg en god fredag.

    1. Håper virkelig dette går fort over, at Putin kommer til fornuft💜
      Jeg krysser fingrene for at jeg ikke blir verre , og at jeg slipper billig unna. God helg Mette 💓

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *