Så dro gubben…

Categories Blogg

Jeg ble vekket av forsiktige kjærtegn i natt, gubben sto plutselig over meg og strøk meg forsiktig på kinnet. Det var tid for avreise, og de forsiktige kjærtegnene sa mer enn tusen ord. Jeg hørte det på han i går kveld, han gruet seg til å dra. Ikke fordi han skulle reise bort noen dager, men han gruet seg til å reise fra meg.

Det er noen år siden sist reiste på langtur, så det er ikke akkurat hverdagskost at gubben drar på langtur og lar meg være hjemme. Bekymringen hans lyste i mot meg i går, og det var da jeg skjønte at nå var det min tur til å være sterk. Min mann er min store trygghet i hverdagen, så det er ikke så enkelt for meg når han er borte. Han er den som alltid vet hva han skal gjøre dersom uventede hendelser dukker opp, og han er den eneste som kjenner kroppsspråket mitt ut og inn.

Gubben er kommet frem, litt misunnelig…

Men gudene skal vite at han fortjener et avbrekk i ny og ne, så når denne turen kom opp som en mulighet måtte vi gripe muligheten. For selvfølgelig skulle gubben få dra, om jeg så måtte hanke inn en haug med assistenter så skulle gubben få reise. Heldigvis hadde min datter også fri denne helgen, og da gikk kabelen opp. Så med dobbel bemanning og min datter hjemme kunne gubben reise på tur med god samvittighet, og det fortjente han virkelig.

I tillegg har gubben bursdag denne helgen, og det skal markeres når han kommer hjem. Men jeg skulle ønske jeg var frisk så jeg også kunne være med til Spania, spesielt når jeg sto opp til regnvær i dag. Jeg bare håper vi får litt bedre vær resten av helga så jeg kommer meg ut litt, det hadde gjort underverker nå når gubben er borte. En ting er i hvert fall sikkert, vi skal kose oss her hjemme. Det beste er at jeg ikke trenger å krangle til meg fjernkontrollen til Tv skjermen, så nå kan jeg se fotball i fred og ro…

Snopeskålen er fylt opp, og den er bare MIN!
4 kommentarer

4 thoughts on “Så dro gubben…

  1. Håper han klarer å nyte turen og kose seg.Du må ha en fin helg med fotball og forhåpentligvis godt vær så du kan nyte den flotte terrassen ☀️

  2. Flirte godt i skjegget over at du skulle se fotball i fred og ro i disse dagene som ‘gressenke’, for ‘ro og fred’ kunne vel strengt tatt ikke vært lenger unna ditt stemningsleie under fotballkamper! *haha*

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *