Gratulerer med dagen kjære…

Categories Blogg

Min kjære, i dag er det din dag.
Jeg skulle så gjerne ha servert deg frokost på sengen.
Vekket deg sammen med en liten gutt.
Sunget bursdagssangen for full hals mens vi danset rundt i rommet.

Men sånn er det ikke, livet ville det ikke slik.
Alt jeg kan gjøre er å sitte her, to øyne er alt jeg har.
Jeg sitter her og prøver å finne de rette ordene, mine øyne danser over tastaturet til ære for deg.
Det er da det slår meg, det finnes ikke ord nok i verden som kan beskrive hvor mye du betyr.

Vi har delt 15 år sammen, 15år på godt og vondt.
Jeg kan med hånden på hjertet si at ingen kjenner meg sånn som du gjør, alle mine sider har du sett. Du leser meg som en åpen bok, det finnes ikke noen linjer du ikke har erfart.
Noe som kan være så forbanna irriterende noen ganger, for du vet så altfor godt hvilke knapper du skal trykke på for å fyre meg opp.

Du er det mest irriterende og fantastiske vesenet jeg noen gang har møtt.
Ingen kan røre meg til tårer av både kjærlighet og forbannelse som du kan.
Aldri har jeg møtt en mer sta og viljesterk gubbe, du gir deg aldri selv om du blir motbevist feil.
Det er derfor jeg elsker deg så inderlig, og det er derfor jeg har fått så mange grå hår.

Men hvis man ser forbi det ytre skallet så ser man det, du har så mange lag.
Jeg ser det i øyekroken når du ser en film som rører deg, jeg hører det i stemmen din når du prater om livet. Jeg ser det i øynene på deg når en liten gutt kommer inn i rommet, og jeg hører det i latteren din når du fryder deg som mest.

Du kaller deg selv en enkel mann, en enkel mann som ikke trenger noen ting.
Men jeg ser en mann med så mange farger, stadig oppdager jeg nye nyanser.
Du er min klippe, gang etter gang plukker du meg opp.
Jeg trenger aldri være redd for å falle, for jeg vet at du vil bære meg i dine armer til verdens ende om du må.

Du sier det selv ofte, “jeg skal bære deg helt til det siste kjære“.
Det sier mye om deg, du er villig til å ofre alt for at jeg har det bra.
Ditt liv ble satt på pause når jeg ble syk, hver dag setter du egne behov til side for å gjøre det beste for meg. Jeg ser det min kjære, jeg ser deg.

Idag er det din dag og jeg skulle så gjerne gjort så mye mye mer.
Fremdeles har jeg ikke funnet nok ord som kan beskrive hvor mye du betyr , for du betyr alt for meg min kjære. Vår kjærlighet har blitt satt på prøve mang en gang , men vi står sterkere nå enn noen gang før. Du er du og du er min, og det takker jeg høyere makter for hver eneste kveld. Nå gleder vi oss bare til du kommer hjem igjen, for da skal vi feire deg min kjære…

Du og jeg kjære 💖

 

11 kommentarer

11 thoughts on “Gratulerer med dagen kjære…

  1. Gratulerer til gubben, og til deg med han 🙂 Dere får kose dere når han kommer hjem 🙂 Det virker som dere passer veldig godt sammen <3

  2. Så mange utrolig flotte ord til en mann du elsker.Vi er nok lite flink til å fortelle
    hva en ektemann kan bety.Men det kan du.😊

  3. Du er utrolig god til å formidle det du vil ha sagt.For en kjærlighets erklæring du kommer med.Må være fantastisk å lese .❤️ Dere er heldig som har hverandre 💓

  4. Gratulerer til “gubben” ❤ Håper han har hatt ei flott helg, og har mye å fortelle deg 🤗

  5. Gratulerer med mannen i går.
    Gratulerer til dere begge – for de gode ordene du har skrevet til en fantastisk mann.
    Hils fra meg og gratulere – han er en brag –
    sammen med Deg.

  6. Ordene dine er fylt med kjærlighet – Vakkert!🥰
    Han er sannelig heldig som har en så flott kone❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *