Så ble det vinter igjen…

Categories Blogg

At været er skiftende her på Vestlandet vet jeg, men når man går fra regn og mildvær til full vinter neste dag så kan man begynne å lure. Jeg fikk sjokk når jeg sto opp i dag, for ute var det blitt vinter igjen. En hvit vegg var det som møtte meg i dag, øya på andre siden av fjorden var forsvunnet.

Plutselig skjønte jeg hvorfor gubben dro til Osterøy på søndag, for der sto en ATV han gjerne ville bytte til seg. Det var en ATV med brøyteskjær, og den kunne også brukes til å dra trær ut av skogen. Gubben og naboen har fått tillatelse til å sage ned trær fra en tomt borti veien her, men det er så vanskelig å få trærne ut og ned til veien.

Så en ATV hadde kommet godt med, og når gubben kom over en som ville gjøre en byttehandel var det gjort. Jeg vet ikke hva det er med gubben, men han klarer alltid å ordne seg. Men det er nå bra noe går lett for gubben, er det noen som fortjener det så er det han. Så nå regner jeg med at det kommer en ATV på tunet snart, og da er vintersesongen til neste år reddet med tanke på gratis ved.

I går fikk jeg også middagstips fra gubben, det var tydeligvis ikke bare firehjulinger han hadde kommet over på nettet. Jeg skjønte ingenting når jeg fikk en video tilsendt, men jeg måtte smile når jeg så hva skal var. En pizza deig åpenbarte seg på videoen, men det var alt annet enn pizza som skulle lages.

Pizza deigen ble delt opp i seks mindre firkanter, og på alle firkantene ble det lagt to grillpølser. Alle pølsene ble skåret på langs halvveis ned, og inni hver pølse ble det lagt en tynn stripe med ost. Deretter ble bacon surret rundt pølsene og kantene på deigen delt i strimler, og resultatet ser dere under.

Så i dag har assistenten fått en utfordring på kjøkkenet, men resultatet ble kjempebra. Gubben ble veldig fornøyd når han kom hjem i dag, og i følge ham var det helt nydelig. Så enkelt men så godt, så det kommer vi til å lage flere ganger. Så det eneste jeg håper på nå er at sjøen forsvinner før helgen, for da skal vi feire bursdagen til mine foreldre. Et stort HURRA for mammaen min som har bursdag i dag, jeg er veldig glad i deg 💖

3 kommentarer

3 thoughts on “Så ble det vinter igjen…

  1. 😀 Ja den snøen… det er ikke det siste vi har sett til den sikkert… Godt at det kommer ATV til mannen og huset da 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *